VIDEO: Kert Kingo: Elektrooniline hääletamine peab muutuma usaldusväärseks ja kaasaegsemaks

Eesti, Video,
- Updated

Riigikogu liikme Kert Kingo (EKRE) eestvõttel moodustati parlamendis toetusrühm elektroonilise hääletuse läbipaistvaks ja usaldusväärseks muutmiseks.

Ühenduse eesmärgiks on toetada elektroonilise hääletamise süsteemi kontrollitavaks, turvaliseks ja läbipaistvaks muutmist.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Kert Kingo rõhutab, et jutt ei ole e-hääletamise keelustamisest, vaid selle süsteemi kaasajastamisest, et see oleks usaldusväärne.

„On selge, et praegune süsteem, milles on niivõrd hulgaliselt probleeme ei ole ega saagi olla usaldusväärne,“ rõhutas Kingo.

 

14 commentsOn VIDEO: Kert Kingo: Elektrooniline hääletamine peab muutuma usaldusväärseks ja kaasaegsemaks

  • Avatar
    VK . COM / PROOTON

    eleonore
    Sobimatu
    22.04.2020 16:14:11
    @Serks tõenäolisem on see, et selle lõputu igina tõttu kaotatakse ülehääletamise võimalus ära. paremaks see midagi ei tee, oluliselt halvemaks ka mitte, äkki jääb seda möginat vähemaks kuigi kahtlen

    “ega valimised ei peakski olema mingi arvutimäng,et ma iga 5 minuti tagant” käin valimas”
    Sobimatu
    23.04.2020 14:54:49
    @Serks Kui nad e-hääletuse alles jätavad, siis võik e-hääletamine olla eraldatud eelhääletusest, ehk see ajalimiit ei ole piiratud, ning ÜHE KORRA SAAB RINGI HÄÄLETADA: valimisjaoskonnas pabersedeliga.

    Need kes on oma hääle müünud, egas need jaoskonda ei lähe, aga NEED KELLEL ON ID KAARTI KURITARVITATUD SAAVAD OMA PÕHISEADUSLIKKU ÕIGUST HÄÄLETADA, IKKAGI KASUTADA.

  • Avatar
    vk . com / prooton

    Toon kaks kommentaari delfist ( https: //forte.delfi.ee/news/tarkvara/labimurre-eesti-annab-m-haaletamisele-rohelise-tule?id=89634175&com=1 ), mis loogilisele inimesele tõestavad, et isegi nokia 6110 vanaaegse telefoniga on TURVALISEM hääletada kui m-hääletamise mobiil ID-d kasutades või e-valimiste ID kaarti kasutades, sest ISIKUT JU EI TUVASTATA, KES konkreetse ID kaardi või mobiil ID koodiga hääletab:

    Serks
    Sobimatu
    22.04.2020 15:55:53

    Järgmisena seadustatakse telefoni teel hääletamine.Ma helistan valimisjaoskonda oma mobiililit ja ütlen,et mina olen see Fedja Koplist ja pange sellele kandidaadile minu poolt üks hääl juurde.Turvalisus on tagatud sellega,et ma ei laena oma mobiili kunagi kellegile ja seega on mu identiteet kindel.

    Reageeri

    0

    Vasta
    Tegelikult lepinguliste klientidega on see isegi võrreldav
    Sobimatu
    23.04.2020 14:30:02

    Selle m-hääletusega mida siin välja pakutakse. Sest nagu Liia Hänni ütles et valimiste salajasus on TAGATUD hääletaja VALIKUL. Kuna on olemas täpsed hääletuvastuseprogrammid, siis neid rakendades saab täiesti võrdse tulemuse. Kusjuures isegi PAREMA kui siin pakutud lahenduses, sest tuvastatakse ISIK, kes hääletab. Selleks, et isiku kõnehäält ei oleks varem salvestatud, võib robot esitada talle suurest valimist mõned juhuküsimused, näiteks mis kell on, või siis mis kuupäev on või millal sa sündinud oled jne.

    Liia Hänni on siin: https://www.youtube.com/watch?v=99jNYXNrMUU

  • Avatar

    Esiteks, tegemist ei ole mingi “Eesti” e-valimiste tarkvaraga. Eesti ettevõte Cybernetica lihtsalt tõlkis kasutajaliidese eesti keelde. Süsteem ise on loodud Sorose ettevõtte Smartmatic poolt ja kuna tegemist on välisfirma intellektuaalse omandiga, mille kaitse on täiesti seaduslik, siis puudub juurdepääs selle algkoodile. Kas on mõistlik ühe riigi demokraatiat üles ehitada välisfirma omandile mille üle puudub igasugune kontroll?
    Teiseks, parlamendisaadiku Lauri Läänemetsa nakatumise juhtumiga seoses leidsid nii praegune kui ka eelmine õiguskantsler, et ID-kaardiga hääletamine EI TAGA isiku samasuse tagamist, seega igasugune e-hääletamine oma tänasel kujul on õigusvastane. Loomulikult ei julgenud kumbki, ei tänane ega eelmine õiguskantsler seda arvamust e-hääletuse protsessile laiendada. Eesti Vabariik on ikkagi postsovjetlik läbinisti korumpeerunud avaliku sektoriga kolmanda maailma s.taauk kus inimesed on avalikult jaotatud erinevateks klassideks erinevate õiguste ja kohustustega ja kus tuleb väga hoolega kaaluda, mida ja kas üldse öelda, aga fakt jääb faktiks, e-hääletus oma tänasel kujul ei taga isiku samasust ning on õigusvastane.

  • Avatar
    Trolololooo

    Ma ütleks, et lambad need EKRE mehed, nagu ikka. Ministri lasid lahti, aga nõuniku, kes eelmise ministri poolt pandi e-hääletust uurima, võeti tagasi tööle. Tekib küsimus, miks oli Karu lahti vaja lasta, miks ei öeldud Karule, et lase nõunik lahti. Kahtlane bisnjoks käib teil seal 🙂

  • Avatar

    EKRE on oma maine kaotanud ning on täpselt samasugune erakond nagu kõik teised. Mul on lihtsalt südamest kahju! Astusin erakonnast välja ja võidelge oma e-valimiste vastu või mitte, mina ning mu 10 perekonnaliiget tulevasel hääletusel hääletama ei lähe!

    Sai selgseks see, et olgu seal ladvikus kes tahes ikka lauldakse seda laulu, mis endale kasumlikum on. Ühest hiljutisest vestlusest on jäänud kumisema sõnda: “Ungaril ja Venemaal on valitsus, mitte Eestil.” Nii täpselt ongi, sest see mida teie lugupeetud poliitikud teete on absurd.

    Mõned näited:
    – ei oska täpselt öelda, mis on EKRE keskmine liikmete vanus, kuid pakun, et see on üle 50a. Y generatsioonist, kust mina olen, meid ei köida enam teie propakanda Venemaa on kehv, Venemaa tegi seda, NSVL tegi meie esivanematele seda jne. Kui oled elus naela jalga astunud, kas siis lonkad isegi siis jalga, kui see on juba ammu paranenud? Uuele generatsioonile on tähtis teada MIKS tehakse seda, MIKS tehakse toda? Meie jaoks on tähtis rahumeel ja kokkulepped, meie jaoks on tähis harmoonia ja tasakaal. Meie jaoks ei ole tähtis teadmine, et meie idapiiri taga on kuri koll. Kuri koll on ka EU, näete ju ise seda. See on vastik!
    – Hr ja lugupeetud Mart, Teie sõnavõtud riigikogus on jaburad. Kui Teielt küsitakse “idiootne” küsimus opositsiooni saadiku seast, siis selle asemel, et hakkate “häma” ajama, lihtsalt vastake, et “Palun esitake küsimus, mitte laim. Tänage ning istuge ja oodake, kuni ka küsimus tuleb”. Näete ju ise, mida meedia Teiega teeb, kas see on vajalik? Kahjuks suurem enamus Eesti elanikke, tarbib ja usub ikka peavoolumeediat. Kahjuks.
    – Olen paljudega rääkinud just (al. 30 eluaastat inimestega), kes olid teie valijad ja on teis pettunud! Ilmselt ja loodan, et teie valijaskond langeb ja te saaksite aru, et olete pange astunud!
    – USA ja president, mind samuti imponeerib ja näen kuidas meedia teda “lambist” tümpitab, kuid meie ei ole USA, meie oleme EESTI ja peame ikka EESTI asja ajama, mitte USA asja. Te olete ise ka piisavalt mehed, et asju teha, mitte keegi ei ole meist kõrgem (olgu auaste, mis tahes), kui meie ise. Unikaalsus, vot see on tähtis.

    Loodan, et see kommentaar jõuab teieni ja üks hetk saan ma tagasi teie ridadesse tulla!

    • Avatar

      Mina olengi üks nendest “üle 50” EKRE valijatest. Ning ei ole nõus selle “ainult ette” vaatamisega. Juba vanarahvas teadis, et “kes minevikku ei mäleta, elab tulevikuta”.
      Mina mäletan, aga ikka elan tulevikuta, sest praegune Sojuuz on kordades hullem kui seda oli eelmine Sojuuz. Salakavalam, ……
      Poliitiku töö on väga sarnane sibi tööga – mõlemal juhul oled kogu aeg s!taga koos ja hais käib kaugele. Kui neid asju arvesse võtta, siis ei ole Mardil väga vigagi. Loomulikult võiks ta parem olla, aga eks Sa katsu…

      • Avatar
        "...ei ole Mardil väga vigagi."

        Kahtlused välisriigi heaks töötamises ja politseiriigi 1984 loomise soovis mul on. See kaiseväe kaudu NATO küberkeskusele, ehk kõigile NATO riikide välisluuretele ligipääsu andmine ja totaalne ilma kohtuta ja tagantjärgi teatamuse kihustuseta jälitustegevuse seadus kobarseadusena oli juba kahtlane. Umbes nagu NSA kes Snowdeni lekkel luuras kõigi inimeste järel USAs ja jagas IISRAELIGA seda EBASEADUSLIKULT KOGUTUD INFOT. Meil ju Mart selle hääletamise aeg purjetas ESIMESE VÄLISVISIIDINA Iisraeli.

        Siis see EU otsuse eiramine Reinsalu poolt, et telefoni metadata logisid ei tohi koguda ilma kohtu loata. Meil salvestatakse logid poolejs aastaks siuamaani.

        Sotsiaalhartaga plle me liitund.

        Aga nüüd tuleb EKRE proovikivi: https://ekspress.delfi.ee/teateid-elust/mida-teeb-politsei-jalitusteabe-susteemis-kairi-sellist-mida-meie-ei-tohi-teada?id=89616417 Elmar Vaher, keda Mart Helme püüdis kangutada ametist, kuud kellele nüüd tõstis paka ja andis koroonakriisi ajal ebadündsalt preemuat, kui kõik kokku tõmbavad rahadega, tahab KAIRI andmebaasi avalimustamust edasi lükata. See sisaldab tõenäoliselt infit ja seoseid selle kohta, kuidas Lavly Pering ha co. kogusid poliitiliste-ideoloogiliste vastaste kohta komprat ja on umbes sar ane keiss nagu SIIM KALLASE 75aastaks salastatud “Piiblilood”.

        No kui nad Vaherile vastu tulevaf, siis saab Mardi kohta nentida küll aint:”oleks kann, keel juba väljas”.

        Mul aga ongi tekkinud kahtlus, et Mart tahab süvariiki, kuid sellist, mis oleks konservatiivide valitsetav. Ehk USA ja Iisraeli globaalsele agendale alluv. No lihtsalt kahtlus.

    • Avatar
      "...ei ole Mardil väga vigagi." 22.04.2020 at 12:24

      Sellele kommentaarile siis lisaks.

      Jääbki mulje, et Eestlane pole rahvus vaid nähtus. See talupojamõistus ning naabristparem viibki kogu selle riigi hauda või tähendab ongi juba viinud. Ainult mina tean, ainult meie teeme õiget asja, ülejäänud on kõnts ja ei vääri koostööd üldse mitte. Lisaks Kairi ja mingi muu pläust ja jama, milleks see kõik? Keda me siis valime, kui reformsotsid on jubedikud, keskisaekre on koos saamatud, sest poleks üht koalitsioonis siis ei saaks ka teised? Keda ma siis valin?

      Lisaks ka see, et terve parlament on täis lihtsaid inimesi, sõna otseses mõttest tänavalt, raadiost või murdmarajalt. Inimesed, kes on seal vaid selleks, et +1 oma CV sse panna. Inimesed, kes on Eestimaa elust tegelikult väga kaugel. Kaua me ku rat kannatame seda jama? Miks mu lapses peavad sellises ühiskonnas elama?

      Oli sära ning usk, enam mitte.

  • Avatar

    Aga siis võimaldadagi e-hääletamine ainult neile Eesti kodanikele KES ON VALIMISTE AJAL VÄLISMAAL …!!!

    (Kui see on selle asja mõte…)

    • Avatar
      Vk . Com / prooton

      Selleks, et e-hääletust lubada kasvõi välismaal, selleks tuleb kah valimuskorda ja PÕHUSEADUST muuta, sest valimisseadus EI OLE KÕRGEM PÕHISEADUSE PARAGRAHVIST mis ütleb, et valimised on ühetaolised.

      Aga selle mõttekäiguga täiesti nõus, et AINULT VÄLISMAAL OLIJAD SAAKS E-HÄÄLETADA.

      Kui ikka poodi jaksad vaat ,et igapäevminna, siis hääletama mõne aasta takka vast kah.

      Kui EKRE taandum nüüd oma hoiakust e-valimiste TÜHISTAMISEKS, HAKATES SEDA EBASEADUSLIKKU RIIGIREETURLIKKU KRÄPPI “parandama”, “turvalisemaks muutma” jne. Siis tõesti. Nad on samasugune kartellipartei nagu teised.

  • Avatar
    dr. Gerry Mander

    Voting software was built by people close to Reformierakond.
    This procedure certainly opens the way for electoral fraud and for questioning the fairness of the election.

  • Avatar

    E-manipulatsioon valimiste mõttes tuleb eos keelustada- sest ei ole võimalik tagada selle usaldusväärsust ja kontrollitavust”. Ausaid variante selles teemas ei ole ega tule.

  • Avatar

    Elektrooniline hääletamine on vaja üldse ära kaotada. Arenenud riikides ei ole selline praktika kuskil levinud.

  • Avatar

    Esiteks peab tegema seadusemuudatuse, mis teeks e-hääletuse seaduslikuks. Alles seejärel saab hakata analüüsima praeguse e-hääletuse lollikindlust.

Kommentaarid on keelatud

Tähelepanu!

Kuna küberrünnakud aina sagenevad ning Facebook ei ole spämmi tõkestamiseks juba pika aja jooksul midagi ette võtnud, siis olime sunnitud Facebooki kaudu artiklite kommenteerimist piirama.

Anonüümse kommentaari lisamise võimaluse jätsime avatuks.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused