JOKK kütuseturul: kartelli pole, aga hinnakokkulepped on. Kuidas seda peaks mõistma?!

Majandus, Uudised,
- Updated
©UU
Tankla.

Paljudes on tekitanud küsimusi erinevate tanklate sarnased kütusehinnad – kui üks langetab või tõstab teatud tasemele, siis järgnevad kohe ka teised. „See on ju kartellikokkulepe, kas see on lubatud!?“ on autojuhid hämmelduses, kuid kuna see kõik on sedasi aastaid kestnud, siis juba harjunud.

Nüüd võttis teema üles ka tehnikaportaal Geenius, kes küsis asja kohta aru konkurentsiametilt. Selle ameti peadirektor Märt Ots kinnitas, et ametil puudub igasugune informatsioon, et Eesti kütuseturul määraks hindu kartell. Samas ei saanud Ots anda garantiid selles, et hinnakokkulepped puuduvad.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Kuidas seda mõista? Kartell pole, aga kokkulepped on?

Tuletame meelde, et kartell on kriminaalõiguslik mõiste, mille all mõistetakse majandustegevuses osalevate äriettevõtete ebaseaduslikku kokkulepet nende poolt monopoolses turuvaldamise olukorras osavõtjatepoolse kokkuleppe tulemusena kaotada ettevõtjate vaheline konkurents ja leppida kokku seadusevastastes mängureeglites.

Kartelliks loetakse (samal kaubaturul tegutsevate) ettevõtjate vahelist koostööd (kokkulepet, kooskõlastatud tegevust, ühenduse otsust), millel on ainult konkurentsi kahjustav eesmärk või tagajärg ning millel pole mingisugust kasulikku mõju.

Kui me näeme tanklates hindu, et diiselkütuse liiter maksab näiteks 0,999, siis mõelgem ise edasi…

Mida ütleb aga konkurentsiameti peadirektor? Tema sõnul on igasugused hinnakokkulepped kütusehinna suhtes rangelt keelatud ja selle vastu eksimine päädib kriminaalkuriteoga. Kuigi kütusemüüjatel on keelatud omavahel arutada kütusehindu puudutavat võivad nad arutada aktsiisidega seonduvat.

„Kuigi väga mitmes kütusetanklas on kütusehind pidevalt komakoha täpsusega sama, ei ole konkurentsiametil andmeid, et Eestis oleks loodud kartell, mis kujundaks tanklate hinnakirju. Konkurentsiameti peadirektor Märt Ots kinnitas, et Eestis kujuneb kütusehind vaba konkurentsi tingimustes,“ kirjutas portaal.

Seega on kõik jokk, kui see, et hind on tanklakettide kaupa sarnane ning muutub ka peaaegu samadel hetkedel, on lihtsalt puhas konkurents ja turu jälgimine!

UU

13 commentsOn JOKK kütuseturul: kartelli pole, aga hinnakokkulepped on. Kuidas seda peaks mõistma?!

  • Avatar

    Ainuke reaalne moodus selle konnatiigi kütuseturul midagi muuta on taastada riiklik kütusefirma. Nagu tehti laevandusega.

  • Avatar

    Kas konkurentsiametil on ÙHTEGI kartellilepwt tuvastatud? Kui ei….siis vòiks selle mugavustsumfti laiali saata!

  • Avatar

    kui kartelli pole, ju siis on yhine omanik. Kusagil kaugemal.

  • Avatar

    Sellest, et Konkurentsiameti küüned on sellise monstrumi murdmiseks nürivõitu, võib veel kuidagi aru saada.
    Aga kuhu vaatavad KAPO ja teised suuremate kiskjate korralekutsumiseks loodud organid? Või mõtlevad, et milline kuritegu veel 75’s aastaks ära salastada? Kust saapaid ka kõrvaklappe saab?

  • Avatar

    Kuidas on võimalik, et meid ümbritsevatel riikidel on kütusemahutid täis (odavamat) talvist bensiini ja nad võivad seda kasutada ka veel juunis, aga meil müüakse alates 1. maist kallimat suvist bensiini? Kas meie bensiini vähenenud tarbimise juures said kütusemahutid 30. aprilliks tühjaks, et tankida neisse juba suvist kütust? Kellele hinnavahe?
    Miks EKRE keskkonnaminister ei nõustunud pikemalt kasutama talvist odavamat bensiini, kuigi meid ümbritsevad riigid seda tegid ja meie olime AINUKE, kes alustas 1. maist kallima suvise bensiini müüki?

  • Avatar

    Sii on ikkagi kartell ja miks sellele piiri ei panda.

  • Avatar
    Ants Jürman

    Enda kogemustest võin kinnitada, et Konkurentsiameti puhul on tegu ühe abitu ja mannetu 40 suhteliselt heapalgalisest töötajast koosneva riigistruktuuriga. Nende lihtsa kaasuse menetlus oli juba niivõrd jabur (venitati ning lihtsalt laiutati käsi, et riigile kuuluval monopolil on totratest seadustest tulenevalt õigus teha, mis pähe tuleb). Kuna tasud on seal korralikud, siis ei pea õigeks hakata õpetama, mil viisil saab selgeks teha, kas on kartellikokkulepped või pole,aga ma ei imesta kui sm.peadirektor leiab seaduse paragrahvi, mille alusel ei saa midagi välja selgitada ning istume niisama seal pehmetel toolidel edasi, aga selleks et asjaolud välja selgitada tuleb ennast just liigutama hakata, et teisiti öeldes peaga mõtlema hakata,mitte kaagutada hinnad küll liiguvad ühtlaselt ja momentaalselt, aga meie siin midagi kuritegelikku ei näe, sest regulatsioonis puudub konkreetne pügal ,millest saab sõrmega rida ajada. Imerohtu pole, aga võib-olla tuleks etteotsa panna senine möku asemel inimene,kel oleks ambitsiooni midagi elus saavutada, mida poleks tulevikus ka häbi meenutada peale selle, et hõõrusin aastaid riigiasutuses tagumikku.

  • Avatar

    loomulikult on riik halb, mis siis, et kasumit tuleb kütusefirmadele 80 miljonit aastas

  • Avatar

    UU küsib.Aga kelle käest?Äkki peaks valitsuse käest küsima, või mõne ministri käest?
    Kaua rahva üle irvitatakse?

  • Avatar

    Konkurentsiamet tuleb likvideerida, kuna raiskab ainult rahva raha, tolku pole. Kui loll peab olema, et ei saa aru kartelli tunnustest, HINNA KOKKULEPPED ON, AGA KARTELLI EI OLE. Säärast jama võib ainult idioot välja suust ajada. Õnneks reedel Lätipiir lahti, saab kartellivaba kütust soetada. Isiklikult ei avaks nii vabalt piire sest RIIGI ESIMESEKS TUNNUSEKS ON JUST RIIGIPIIR.

  • Avatar

    Kuna valitsusel ega ministril pole võimu ühegi Ameti üle siis puudub mõte teemat puudutada. Kodanikul jääb üle kõrvalt ainult vaadata kuidas ja millalt lollimaja lõpetab oma eksisteerimise.

  • Avatar

    Lihtne on süüdistada kütusefirmasid liigkasu võtmises ja nn kartelli loomises. Aga esmalt arvutage välja, kui kõrge on kütuse aktsiis siis lisage sinna juurde muud maksud mida maksab tööandja töötajate pealt. Ainus kartell on Eesti vabariik!

    • Avatar

      Inimestel pole midagi vaja arvutada. Kui mujal riikides on kütusehinnad erinevates tanklates erinevad – tõsi, mitte palju, siis meil ei erine need üldse.

Lisa kommentaar:

Your email address will not be published.

Tähelepanu!

Kuna küberrünnakud aina sagenevad ning Facebook ei ole spämmi tõkestamiseks juba pika aja jooksul midagi ette võtnud, siis olime sunnitud Facebooki kaudu artiklite kommenteerimist piirama.

Anonüümse kommentaari lisamise võimaluse jätsime avatuks.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused