Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Inimkaubandust soosiv ÜRO nõuab suitsiidiliste mereületajate kiiret kokkukorjamist

-
27.07.2020
Need ei ole mitte merehädalised, vaid ekstreemseiklejad, keda pole nende suitsiidieksperimendis vaja segada.
© Reuters/Scanpix

Vahemerel on sattunud raskustesse sadakond sõjast laastatud Liibüast põgenenud migranti, kes on uppumisohus, teatas ÜRO esmaspäeval, kutsudes kiirele päästeaktsioonile.

Suvised soodsamad mereolud toovad reeglina kaasa sagedasemad katsed Vahemerd ületada ning olukorra halvenemine Liibüas ajendab samuti migrante riskima (kuigi olukord selles riigis on kogu aeg halb olnud – eriti põgenikele selle läbimiseks).

Rahvusvaheline Rändeorganisatsioon hoiatas Twitteris, et Vahemere keskosas on uppumisohus umbes 95 migranti. ÜRO agentuur ei avaldanud täpsemat infot, kuid rõhutas, et riikidel ja laevajuhtidel on moraalne ja seaduslik kohustus reageerida hädakutsungitele merel, vahendab BNS.

Eelmisel aastal üritas Vahemerd ületada üle saja tuhande migrandi, neist üle 1200 hukkus, lisas IOM.

Rääkides riikide ja laevajuhtide kohustusest reageerida hädakutsungitele, tuleb täpsustada, et absoluutne enamus alustest kogu maailmas läheb merele kavatsuseta uppuda, mida aga ei saa öelda inimkaubitsejate korraldatava üleveo kohta.

Loogiliselt võttes peaks Liibüast teele asuma laevad, mis kannatavad mistahes tormise ilmaga ülemerereisi edukalt ära. Tegelikkuses aga see nii pole, sest inimkaubitsejad saadavad teele merekõlbmatud või ülekoormatud alused, mille puhul on omal jõul üle mere pääsemine ülimalt kahtlane – loodetakse vabaühenduste korjelaevadele.

Täpsemalt öeldes pannakse juba sadamast lahkudes paika õnnetus, merehätta sattumine ja sellest tulenevalt ka võimalik hukkumine, edu aga seisneb pealesunnitud päästeaktsioonides ehk siis migrandipaadid survestavad kõiki Vahemerel liikujaid järgima rahvusvahelisi päästmisreegleid, mis pole tekitatud “vääramatust jõust”, vaid ebainimlikust ja küünilisest eludega riskimisest inimkaubanduses.

Loogiliselt võttes ei peaks ükski laev Vahemerel päästma migrandialust, mis liigub omal jõul ega ole otseses uppumisohus – head Euroopasse seilamist! Aga selleks ju migrandipaadid kehvakesed ongi, ja ilmselt lastakse need mõnda laeva märgates meelega vett täis. Hästi aitaks ehk see, et iga aluse juht (see peaks olemas olema, sest keegi peab ju juhtima) maksaks hiigeltrahvi merekõlbmatu alusega merele mineku eest. Või läheks pikaks ajaks kinni.

Vahemere paadimigratsioon on tohutult hästi organiseeritud, sest vaevalt minnakse merele ehku peale. Paadireise korraldavatel inimkaubitsejatel on kindlasti teada laevade liikumine Vahemerel, väidetavalt peavad nendega ühendust ka vabaühendused, et paatidele “õigesse kohta” vastu minna ja nii edasi – hullem aga on see, et kogu selles eludega riskivas seadusetuses liiguvad tohutud kuritegelikud rahad, milles “kastavad nokka” kõik, alates inimkaubitsejatest kuni Euroopa Liiduni (ilma nende soosinguta see inimkaubandus ei püsiks).

Ei saa rääkida mereõigusest ja päästeseadustest, kui kogu Vahemere inimkaubandus kubiseb seadusetusest. Kõik algab migrandist, kes ulatab kurjategijale rahapaki ja istub lastega kipakasse paati, ning lõpeb Brüsseli, Berliini, Pariisi ja teiste suurte isandatega, kellele eluohtlik massimigratsioon üle merede ja kõrbete on vaid üks vajalik episood nende omakasupüüdlikes tegemistes.

Lääne liberaalid ja vasakpoolsed muretsevad inimelude pärast – no lubage naerda! Parim elupäästja on inimkaupmehe vette lükkamata paat.