Leedu kaebab EL-i veoautoreeglid kohtusse ja loodab Poola toetusele

Maailm,
- Updated
©AFP/Scanpix
Veoautod Poola-Saksa piiril märtsis.

Leedu valitsus kavatseb pöörduda veoautojuhtidele kehtestatud reeglite karmistamise tõttu Euroopa Liidu kohtusse ja loodab, et Poola ühineb temaga, ütles Leedu peaminister Saulius Skvernelis reedel pärast kohtumist Poola valitsusjuhi Mateusz Morawieckiga seoses läheneva lõpphääletusega Euroopa Parlamendis.

“Jah,” vastas Skvernelis BNS-i küsimusele, kas Leedu valitsus kavatseb pöörduda EL-i kohtusse. “Tegime poolakatele ettepaneku ühineda, loodame, et Poola liitub,” lisas ta.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Suurem osa riike on karmistatud mobiilsusreeglid juba heaks kiitnud, nende vastu on lisaks Leedule Bulgaaria, Ungari, Küpros, Läti, Malta, Poola, Rumeenia ja Eesti, kuid neil pole hääli otsuse blokeerimiseks.

Parlament tahtis algselt veoautojuhte nelja nädala tagant koju saata.

Ida-ja Kesk-Euroopa riigid arvustasid neid ettepanekuid, viidates keskkonnasaaste ja kliimamuutuste suurenemisele selle tagajärjel.

“Me kaotasime lahingu, aga mitte sõja. Meil on endiselt õiguslikke võimalusi ja võimalusi läbirääkimistel, et leida majanduslikult mõistlik ja keskkonnasõbralik lahendus,” ütles Mazeika.

Leedu vedajad väidavad, et reeglite karmistamisega üritavad lääneeurooplased neid turult välja puksida. EL-i vanad riigid väidavad vastu, et reeglite karmistamine takistab kuritarvitusi ja parandab veoautojuhtide elu.

Lääne-Euroopa riigid nagu Prantsusmaa ja Saksamaa leiavad, et idaeurooplased konkureerivad transporditurul ebaõiglaselt odava tööjõuga, mida nad võrdlevad sotsiaalse dumpinguga. (BNS)

One commentOn Leedu kaebab EL-i veoautoreeglid kohtusse ja loodab Poola toetusele

  • Avatar

    Leedukate käes on meeletu lahmakas autotranspordist, Girteka ja Vlantana dumpingu tõttu on kõikjal väikesed tegijad pidanud töö lõpetama.
    Siin on ka arusaamatu just leedukate protest, sest tema sõidukid sõidavad võõraste riikide numbritega ja sellele totakale mobiilsusreeglile alluma ei pea.
    Kogu see mobiilsusreegel on asjast mitte midagi teadvale luul tegelikult, sest kuidas saab olla ökoloogiline Eeroopa teisest otsast masinate kodumaale sõidutamine nt tühjalt, kui koormat ei ole, aga suurepärane “reeglistik” nõuab, et peab korraks kodus käima.
    See saab olla muidugi ka just leedukate ostetud seadus, millele nad nüüd “vastuseisu” markeerivad, sest neid see mõjutab just kõige vähem tänu harukontoritele ja teiste riikide registris olevatele veokitele.
    Aga- igasuguseid seadusi ja reegleid võiks ikka kehtestada need, kes asjadega kursis, mitte Katred ja Züleikad vms.

Lisa kommentaar:

Your email address will not be published.

Tähelepanu!

Kuna küberrünnakud aina sagenevad ning Facebook ei ole spämmi tõkestamiseks juba pika aja jooksul midagi ette võtnud, siis olime sunnitud Facebooki kaudu artiklite kommenteerimist piirama.

Anonüümse kommentaari lisamise võimaluse jätsime avatuks.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused