SAS-i ebaõnnestunud reklaam tõi Rootsis päevakorda rootslaste piinliku enese mahasalgamise

Maailm,
©Reuters/Scanpix
SAS tegi oma multikultireklaamiga rootslaste eneseteadvuse äratamiseks isegi tänuväärse töö. Pilt on illustratiivne.

Tuntud Rootsi autor Herman Lindquist kirjutab arvamusloos Dagens Nyheterile, et omaenda kultuuri mahasalgamine on piinlik eneseviha.

Linquist reageeris hiljutisele SASi reklaamvideole, mis kuulutas kogu Skandinaavia kultuuri laenatuks – alustades viikingitest, tuulikutest ja jalgratastest ning lõpetades kuulsate rootsi lihapallidega, mis olevat pärit Türgist. (vt ka: Lennukompanii SAS multikultireklaam ajas skandinaavlased marru)

Reklaam tekitas ühiskonnas teravat vastukaja ja lennukompanii oli sunnitud reklaami veebist maha võtma.

Lindquist kirjutab, et SAS ei ole absoluutselt võimeline mõistma, mida tähendab ühele maale ja rahvale tema ajalugu. Ta nimetab maitselagedat reklaami enesevihkamise piinlikuks näiteks.

Nn Rootsi eitajad, nagu Lindquist sedalaadi arusaamadega inimesi nimetab, väidavad, et Rootsil ei ole midagi, mille üle uhkust tunda. Kuid inimesed, kes niimoodi räägivad, ei suuda lihtsalt aru saada, mida tähendab rahvus.

„Nad eksivad igati ega mõista, mida tähendab ühele maale tema ajalugu. Nad omistavad ainulaadseid omadusi Prantsusmaale, Norrale, Jaapanile ja kõigile teistele maailma riikidele. Rootslased on aga ainulaadsed sellepoolest, et meil puudub igasugune originaalsus ja me tegeleme pidevalt omaenda omapärade eitamisega. Rootsi eitajad ei ole saanud aru, et kõik maailma riigid kokku moodustavad ühtse kogumi just iga riigi erisuse põhjal,“ kirjutab Lindquist.

Massiline immigratsioon Aafrikast ja Lähis-Idast on viimastel aastatel Rootsi ühiskonda dramaatiliselt muutnud. Lindquist esitab oma artiklis ka sellele viitava küsimuse – milline näeb Rootsi välja tulevikus. Tema sõnul on riigis juba praegu teiste Lääne-Euroopa riikidega võrreldes suurim moslemite osakaal.

„Rootsi statistikaameti (SCB) andmetel oli Rootsis 1930. aastal 15 moslemit. Praegu on neid üle miljoni ja ligi kolmandik neist on aktiivsed tõsiusklikud,“ kirjutab Lindquist.

Allikas: Dagens Nyheter, Voice of Europe

Kommentaarid

One commentOn SAS-i ebaõnnestunud reklaam tõi Rootsis päevakorda rootslaste piinliku enese mahasalgamise

  • Avatar

    …ja et selline “reklaam” tekkis yldse, on JUUDI M6JU, ning turustamine samuti juutide tegu.

Kommentaarid on keelatud

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused