Vihkamine on jõudnud ka reklaamidesse

Vahendid mida kasutatakse rooside säilitamiseks vaasis

Maailmas üha enam üles kerkinud vihateema, mida Eestis viljeleb opositsiooni kukkunud Reformierakond, on üles korjanud isegi Coca-Cola kompanii, kelle Sprite’i reklaami peeti esiti ekslikult sotsiaalkampaaniaks.

Kui selgus, et “I Love You Hater” (ma armastan vihkajat) kampaania on tegelikult karastusjoogi Sprite kampaania, ajas selle ilmsikstulek osa inimkonnast tagajalgadele, sest leiti, et ühiskonna valupunkte ei tohiks kommertslikel eesmärkidel ära kasutada.

“I Love You Hater” kampaania algas mittebrändituna sotsiaalmeedias ja välimeedias ning läks seejärel mõlemas üle Sprite’i kampaaniaks. Samal ajal kui osad olid vaimustuses, tekkis teistel tunne, et nad on mingil moel petta saanud.

Samas pole Sprite’i suhkrujook noorte tervisele just kõige tervislikum toode ning vabalt võib vihkamine ka sinna üle kanduda.

Coca-Cola Baltikumi kommunikatsioonijuht Nele Normak õigustas, et Sprite on bränd, millel on juba aastaid olnud julgust luua tugeva sotsiaalse mõjuga kampaaniaid ja #iloveyouhater on üks selline näide.

Normak lisas, et tuntud brändidel on tähtis roll ühiskonnas olulistele teemadele tähelepanu juhtida. Ta tõi näiteks noorte intensiivse sotsiaalmeedias viibimise ja tegemiste avalikustamise, mis toob lisaks like’idele kaasa ka negatiivseid ja haigettegevaid kommentaare.

Eestis on suunamudijateks valitud noortele tuntud tegelastest näiteks laulja Inger.

Ühiskonna väärastused on leidnud tee ka lavalaudadele. Nõnda on Vanemuise uuemas ooperis „Romeo või Julia“ sisse kirjutatud transseksuaalid.

Kommentaarid