Uued Uudised

Noorte osalusega Pohmu-reklaamid on ühtlasi ka joomise ehk sellest tuleneva peaparanduse propageerimine

TLMPM03: PARMUD PÕHJA-TALLINN VANAMETALL KARJAMAA ASUM TÖÖSTUSE TN :TALLINN, EESTI, 03OCT13. Parmud sisutavad oma päevi Koplis vanametalli otsides, varastades ja seda kokkuostu tassides. Pildil narkomaan, kellel on pohmell. kr/Foto KÜLLIKE ROOVÄLI/POSTIMEES

Telesaadete vahelistest reklaamiklippidest üks häirivamaid on Meravita Pohmu reklaam, milles löövad kaasa noored inimesed.

Tutvustus ütleb, et Pohmu aitab vähendada alkoholi tarbimisest tingitud järelnähtusid ja kiirendada ainevahetust. Iseenesest ju hea asi, kuid kas selle reklaamimiseks on vaja kasutada inimesi, kes väliselt kuuluvad vanusesse, kus alkoholi ostmise ja tarbimise õigus on alles saadud?

Pohmell või pohmakas või kassiahastus tekib liigsest alkoholitarbimisest – seega reklaamitakse mitte mõõdukust, vaid ikka “käpa maha panekut”. Ühes reklaamis ongi näha ennast kapsaks joonud noori ja ennäe, kena näitsik hüpleb rõõmsa näoga ringi – mitte seetõttu, et ta oleks alkoholist hoidunud, vaid seetõttu, et tema liigsed promillid neutraliseeris Pohmu.

Kogu reklaamist jääb kõlama sõnum, et noored, lakkuge aga, ja kui hommikul on suu paks, pea lõhub ja ei taha voodistki tõusta, siis ärge muretsege, Pohmu aitab.

Selle asemel, et aktsiisitõusude ja kõrgemate hindadega ostjad Lätti peletada, võiks alustada propagandarindel ehk lõpetada noortele joomise loomuliku asjana tutvustamise – sest kui joodaks mõõdukalt või üldse mitte, siis poleks ka Pohmut vaja.

UU

Exit mobile version