“Midagi on paljudel asjadel ühist – eelarve, ravimiladu ja loomulikult Nordica. Kui eelarve puhul midagi nagu otseselt kaduma ei läinud peale numbrite, siis mujal on asjad pisut teisti. Ühisnimetus on – vastutamatus. See ei ole sõnast tulenevalt matus, mida keegi või isegi kõik vastutavad, see on midagi muud. See on see, mis puudub.
Nordical on saadaval majandusaasta aruanne ja see pakub huvi nii mitmeski mõttes.
Regional Jeti kahjum oli teatavasti 6 miljonit eurot. Nordic Aviation Groupi konsolideeritud kahjum on ilusasti aruande 16-ndal leheküljel, kui PDF-s vaadata 10 529 000 eurot ja üldhalduskulud sellest 7 040 000 eurot.
Tundub ja näib, et firma eksisteerib selleks, et lihtsalt eksisteerida ja inimesedki seal eksisteerivad vaid selleks, et maksumaksja kulul lihtsalt head palka välja võtta ja laia elu elada. Igal firmal tütrel-puugil on isegi oma juhatus, muust rääkimata. Lisaks istub kukil ju konsulteerimisfirma Palmer Aviation Consulting, see tähendab, et juhime ja konsulteerime, aga vaat lennukid ei lenda.
Tutvustades Nordic Aviation Groupi majandusaasta aruannet Estonian Airi kunagistele lennukaptenile ja ja teistelegi asjatundjatele, puhkes ümin.
Kahjum 10,5 miljonit eurot ja halduskulud 7,2 samas miljonit eurot!
Ühele asjatundjale meenus koheselt lugu Tartu Aparaaditehasega Kastani 42. Nimelt olid tolle tehase majandusnäitajad väga nõrgad. Kuna härra ise oli ka NLKP-s tegev, siis osales ta nii mõnelgi huvitaval koosolekul, kus võeti ka viina ja räägiti vabamalt. ENSV ikkagi. Mingil koosolekul nn. vabas stiilis tekkis küsimus TARTU APARAADITEHASE tehase direktorile viinavõtu ajal , et kui palju sul seal ka inimesi üldse töötab. Vastus oli tabav ja kutsus esile suure naeru pahvaku – „ma täpselt ei tea, aga umbes pooled!“
Vaadates Nordica numbreid aruandes, tekib samasugune mulje. Muuseas – need numbrid ei sisalda lennukite liisingumakseid.
Lõpetuseks nagu ikka – jälgime arenguid!“
Andres Raid, ajakirjanik