Kliimaaktivistidel on üks omapära – nad kõik tarbivad suurima heameelega kõike seda, mille tootmine ja utiliseerimine reostust kuskil mujal tekitab – võtmesõna on silmapiiri taga, kuskil „seal“. Seejuures need „seal“ tossutajad on lurjused ja lamemaalased, kes progressirongi iga hinna eest pidurdavad ja maa tulevikku millekski ei pea. Süvenedes avaneb teinegi pilt ja sellest annab ka tunnistust hiljutine kokkulepe, mis niigi rikaste bezozte ja geitside vara veelgi suurendab.
President Biden on ühinenud maailma progressiivse üldsusega ja on välja tulnud ambitsioonika plaaniga hakata üle minema elektrisõidukitele – koos demokraatidega on selle projekti maksumus miljarditesse ulatuv, von der Leyeni lubadus toetada vaesemaid kümnete miljarditega elektrisõidukitele üleminekul on juba kuuldud lugu. Kuid ega Bidenil ega Leyenil endal seda raha ju pole, selle tassivad kuulekalt kokku maksumaksjad, kelle hädaldamist lihtsalt ignoreeritakse. Nagu öeldud, on USA puhul suurimateks kasusaajates just Gates, Bloomberg ja Bezos. Kuidas küll ometi nii?! On teada antud, (Reuters) et KoBold Metals`i nimeline kaevandusfirma, kelle toetamise eest nimetatud kolm hoolitsevad, on sõlminud kokkuleppe BlueJay Mining`uga, mille kohaselt Gröönimaa üks ots tehakse maavaradest tühjaks – just seal peituvad metallid, mis on elektriautode tootmiseks vajalikud. Kohalike mure oma maa pärast tolgendab arusaadavalt lihtsalt tüütult progressi jalus.
Reutersi teatel maksis KoBold, mis kasutab tehisintellekti ja suurima jõudlusega tehnikat maavarade otsingutel ja maapõuest väljatoomisel, selle tehingu eest kõigest 15 miljonit ja sellega pööratakse ümber maa Gröönimaa läänerannikul Disko-Nuussuaqi projekti nime kandva projekti jaoks.
„BlueJay teatas, et uuringud on näidanud selle regiooni maapinna sarnasust Venemaa Norilski regiooniga, kus on rikkalikult niklit ja pallaadiumi. See on üleminek BlueJay jaoks“, teatas Bo Steensgaard, BlueJay CEO oma avalduses.
The Hill andis teada, et Kurt House, KoBold`i CEO sõnul „on ta uhke, et saab olla kolme edukama investori partneriks“. Ta lisas, et Disko ala võib saada maailma akutootmise tooraine tähtsaks allikaks, märkimata jättis muidugi selle, mis maastiku nad kohalikele alles jätavad.
Kogu see asi sai ilmsiks mõned päevad pärast seda, kuid Biden avalikustas plaani (electric vehicles, CNBC.), mille kohaselt aastaks 2030 umbes pooled müüdavatest autodest peaksid olema elektri jõul töötavad. Suured haistsid siit megatulu ja ei eksinud. Seitse ja pool miljardit on suur summa, just see summa on Bideni sõnul turule toodud elektrisõidukite projekti jaoks.
Mõnede demokraatide jaoks pole see summa aga sugugi piisav – Reuters`i teatel soovivad nad vabariiklaste vastuseisust hoolimata kulutada 3,5 triljonit ja loomulikult olla ise selle raha jagamise juures.
Äsja teatasid 28 demokraati Esindajatekojast, et vaja oleks 85 triljonit kogu seda autoparki teenindava infrastruktuuri väljaehitamiseks – ikka vaeste ja piiratud liikumisega kodanike huvides…
The Daily Beast`i teatel ütles Alaska Ülikooli professor Jeffrey Welker, et asi on kõike muud kui keskkonna huvides lähtuv. „Praegu on neil õigus kaevata ja puurida ookeani otsas, see põhjustab lähifjordides ettearvamatu olukorra. Iga muutus mere ökosüsteemi muutuses võib kohalike jaoks tähendada katastroofi“.
Isegi The New York Times kirjeldas väheke laiemas ülevaates koobalti, liitiumi ja teiste vajalike metallide palavikus öeldes otse, et mida kaugemal maailmanurgas need kaevandused on, seda märkamatuks nad aktivistide jaoks jäävad. Kuna nad on reeglina hõredalt asustatud paikades, siis on ka kisa vähem…
Gröönimaa on Rootsile suhteliselt lähedal, Thunberg on vait ja meie rohelised uuendavad endiselt iga-aastaselt oma mobiiltelefone ja lendavad kongressilt kongressile. Kahjuks tulevad ka tagasi.
Andres Raid