Suurbritannias on John Lewise laenuäri lõpetanud elektriautojuhtidele kindlustuse pakkumise, kuna kardetakse remondikulude pärast, kirjutab Telegraph.
Laenuäri John Lewis Financial Services peatas ajutiselt kindlustuse pakkumise klientidele, kes soovivad kindlustuskaitset või uuendavad akutoitel sõidukitele kehtivaid poliise, samal ajal kui selle kindlustusandja Covéa analüüsib riske ja kulusid.
Kindlustusandjad seisavad silmitsi sõidukite remondikulude suurenemisega, mis söövad kasumit. Briti Kindlustusandjate Assotsiatsiooni (ABI) andmetel tõusid sõidukite remondikulud 2023. aasta esimeses kvartalis 2022. aastaga võrreldes 33 protsenti, aidates viia iga-aastased kindlustusmaksed rekordilisele tasemele.
Mootoritööstuse uurimiskeskuse Thatcham Research andmetel võib elektriautode remont olla eriti kulukas, sest nende parandamine maksab keskmiselt veerandi võrra rohkem kui bensiini- või diiselsõidukite puhul.
Erilised mured on seotud akudega, mis on tavaliselt paigaldatud sõiduki alla. See paigutus võib suurendada tõenäosust, et see saab kahjustada isegi väiksema õnnetuse korral, näiteks äärekivi riivamisel. Oksjoniplatvormi Copart andmetel on umbes pooled väikese läbisõiduga elektrisõidukitest, mille müüki ta vahendas, saanud aku väiksemaid kahjustusi.
Aku on üldiselt ka elektriauto kõige kallim osa ja võib moodustada kuni 50 protsenti sõiduki väärtusest, makstes 14 200–29 500 naela.
Eksperdid ütlevad, et puudus on ka tehnikutest, kellel on remondioskused.
Mootoritööstuse instituudi (IMI) andmetel on 39 000 Ühendkuningriigi mehaanikut nüüd kvalifitseeritud elektriautode kallal töötama. Siiski ütles IMI, et elektrisõidukite arvu suurenedes võib aastaks 2032 puudu olla umbes 16 000 kvalifitseeritud mehaanikust.
Mootoritootjate ja -kauplejate ühingu (SMMT) andmetel registreeriti Ühendkuningriigis aasta augustini 193 221 elektrisõidukit, mis on 40% rohkem kui eelmise aasta sama perioodiga.