Kui Londonist “Pärnu kunstisuve” avamisele tulnud feministlik kunstnik Mare Tralla endal riided seljast võttis ja näituse avajate ette astus, ei teadnud Marko Mäetamm veel, mida tema teosed seksistlikuks hinnanud naiskolleeg ette võtta kavatseb. Võimalus, et teosed järgmisel hetkel hävivad, oli suur, sest Tralla oli talle maininud nii mootorsaagi kui ka musta vildikat.
Pärnu Postimees kirjutab, et värviga üle pihustamisel saanuks linnagalerii seinadki värviseks. Pealegi oli Mäetamm konfliktist kuuldes kiiruga sõlminud Pärnu linnagaleriiga lepingu, et galerii vastutab kõige juhtuva eest. Sestap tegi Tralla oma arvamuse Mäetamme tööde kohta teatavaks performance’ilikus vormis: kattis teosed ja sissepääsu näituseruumi linadega, millele ta oli kirjutanud seksismivastased loosungid.
“Ma nii palju respekteerin teist kunstnikku, et ma tema töid lausa lõhkuma ei hakka. Ehkki esimene reaktsioon oli mul küll selline, et võtaks Družba kätte,” avaldas Tralla hiljem.
Ent see pole ainus näitus, mis Pärnus piire kompab. „Võiks isegi öelda, et suvepealinnast kujuneb Eesti aktipealinn. Peale juba 26. korda sealses uue kunsti muuseumis toimuva aktinäituse „Mees, naine, vabadus” avati eelmisel laupäeval Pärnu linnagaleriis inimkeha varjamatult kujutav „Mees ja mees” ning linna kunstnike majas seati üles julge „Naine ja naine”,” kirjutab Delfi.