Uued Uudised

Iirimaa soov üle minna vaid elektriautodele on sisutühi plaan, mis ei anna reaalsuses erilist efekti

epa08068155 Prime Minister (Taoiseach) of Ireland Leo Varadkar arrives for the second day of the European Council summit in Brussels, Belgium, 13 December 2019. EU leaders gathered in Brussels on 12 and 13 December to discuss climate change, the EU's long-term budget and external relations, the economic and monetary union and Brexit, among other issues. EPA/STEPHANIE LECOCQ

Iiri valitsus valmistab ette seaduseelnõud, mis keelaks uute bensiini- ja diiselautode registreerimise aastast 2030. Eelnõu on osa valitsuse kliimaplaanist, millega Iirimaa vasakpoolne valitsus sunnib autojuhte edaspidi ostma ainult elektriautosid.

Iiri rahvusringhäälingu RTÉ teatel tahetakse uute bensiini- ja diiselautode registreerimise keelamisega jõuda olukorrani, kus Iiri teedel liikuvatest autodest üks kolmandik on elektri- ja hübriidautod. Ettevõtmine on osa suuremast plaanist hoida ära nn kliimakatastroof ja muuta Iirimaa aastaks 2050 süsinikuneutraalseks.

Iirimaa keskkonnaminister Richard Burtoni sõnul peaksid inimesed mõtlema sellele, et kui neil on paari järgmise aasta jooksul kavas uue auto ostmine, peaksid nad tõsiselt kaaluma elektriauto soetamist. „Elektriauto on ehk kallim, kuid kasutuskulud kompenseerivad aja jooksul selle hinna.“

Juunis ütles Iiri peaminister Leo Varadkar, et eesmärk on intensiivistada valitsuse poolt eelistatud elustiili ülevõtmist ja inimeste suunamiseks ollakse valmis tõstma makse ning viima ellu teisi n-ö nükkepoliitikale omaseid samme. „Inimeste ja ettevõtete käitumisharjumuste muutmiseks ja uute tehnoloogiate omaks võtmiseks kasutame nükkeid, st positiivset ja negatiivset stimuleerimist, regulatsioone ja teavitamist,“ ütles Vadakar. „Me kavatseme muuta elektritootmist ja selle kasutamist, kodude ja töökohtade kütmist; reisimisharjumusi, seda, milliseid sõidukeid ostetakse ja mismoodi toodetakse toitu,“ lisas ta.

Möödunud nädalal kirjutas Taani mõttekoja Copenhagen Consensus Center’i direktor Bjørn Lomborg, et ehkki elektriautosid reklaamitakse keskonnasõbralikena, kasutatakse elektriakude jaoks vajamineva energia tootmiseks pea alati fossiilkütuste põletamist.

„Hoolimata ligi 10 000 dollari suurusest toetusest auto kohta moodustavad elektriautod maailma 1 miljardist autost vaid 1%. IEA (Rahvusvaheline Energeetika Agentuur) arvestuste kohaselt on pideva poliitilise surve ja toetuste abil võimalik tõsta elektriautode osakaal 2040. aastaks 15 protsendini. Kuid CO2 emissioon väheneks selle tagajärjel ülemaailmselt vaid 1%,“ ütles Lomborg.

Allikas: Breitbart

Exit mobile version