Uued Uudised

Itaalia on naasmas inimkaubandusse ja utsitab takka migrantide laialijaotamist

Migrants board a vehicle at the port in Lampedusa after the Italian government allowed the disembarkation of 82 migrants on board the rescue ship Ocean Viking, Italy, September 14, 2019. REUTERS/Mauro Buccarello NO RESALES. NO ARCHIVES.

Salvini migratsioonipoliitika tundub selleks korraks otsa saanud olevat ja Itaalia on taas avatud inimkaubandusele, lubades inimsmugelduslaevu oma sadamatesse.

Kursimuutus tuli pärast seda, kui Salvini juhitud Liiga lahkus valitsusest ning uue kabineti moodustasid Viie Tähe Liikumine ja Demokraatlik partei. Just viimane kallutas Itaalia tagasi migratsioonisõbralikule kursile – vasakpoolne Viie Tähe Liikumine oli varem migratsioonivastane, mis tõigi talle viimastel valimistel edu.

Nüüd osaleb Itaalia taas migrantide jaotamises, ta ühines prantslaste kaitsealgatusega ja muutub tõenäoliselt taas Brüsseli heaks lapseks – kuni ülipopulaarne Liiga ja Salvini kord naasevad.

Itaalia aga on taas migrantidega hädas. Seal on suurenenud võimudele märkamatult ja omal jõul Tuneesiast riigi lõunarannikule saabunud migrantide arv, hoiatas prokurör laupäeval. Euroopasse saabuvate migrantide arvu suurenemist on viimasel ajal seostatud ka talve lähenemisega, mis sunnib paljusid enne võimaluseakna sulgemist tegema katset Vahemerd ületada.

Itaaliasse on alates aasta algusest saabunud 6620 inimest, neist 5500 on teinud seda inimsmugeldajate abita meritsi või maitsi omal käel ilma, et võimud oleksid neid märganud või nad oleksid abi vajanud, kirjutas päevaleht Repubblica.

“Me oleme hakanud nägema mitte üksnes tuneeslasi, vaid ka Sahara-taguse Aafrika inimesi paatidel, mis saabuvad omal jõul,” ütles Agrigento prokurör Salvatore Vella usutluses päevalehele Stampa.

Vella sõnul arvavad võimud, et on olemas uued rändemarsruudid Liibüa asemel Tuneesiast, kus mereületus on lühema vahemaa tõttu lihtsam ja seda on võimalik sooritada minimaalse riskiga väikepaatides.

Prokurör nimetas selliseid mereületusi “äriklassi reisideks”, sest nende käigus kasutatakse küllaltki lühikeseks 14-16-tunniseks sõiduks kiireid aluseid. Rändevaatlejad ja uurijad arvavad, et inimkaubitsejad võivad olla muutmas oma ärimudelit – inimkaubitsejad on valinud Liibüa asemel migrantide teelesaatmise kohaks Tuneesia, ja teevad seda ülerahvastatud ja kipakate paatide asemel puidust paatides.

Liibüast lähtuv Kesk-Vahemere rändemarsruut on kurikuulus oma ohtlikkuse poolest ja Rahvusvahelise Rändeorganisatsiooni (IOM) andmetel on selle praegune surmade määr üks inimene kümnest.

Repubblica rändekorrespondendi Alessandra Ziniti sõnul liigutatakse Liibüa-Tuneesia piirile sadu migrante ja selles inimkaubitsemisäris löövad tuneeslaste kõrval kaasa ka liibüalased ja keskaafriklased.

“Ei ole olemas ka väidetavat “tõmbefaktorit”, millega Vahemerel migrante päästvad abiorganisatsioonid julgustavad üha uusi migrante mereületust proovima,” ütles mõttekoja Institute for International Political Studies (IPSI) esindaja Matteo Villa.

Siin on tegu ilmselge katsega pesta puhtaks vabaühendused, keda süüdistatakse selles, et nende abioperatsioonid õhutavad sisserändajaid merele minema, teades, et keegi on vastas. Tegelikult on teada palju juhtumeid, kus inimkaubitsejad ongi kohe migrandid päästelaevadele üle andnud, viimased aga on transponderid välja lülitanud, et nende asukoht poleks selge ja migrante ei peaks loovutama Liibüa rannavalvele.

Migrantide mereleminekul ei peagi iga kord kedagi kokku lepitult vastas olema, sest nii põhjalikke suhteid inimkaubitsejate ja vabaühenduste vahel tõenäoliselt ei eksisteeri, ühendust võetakse piirkonnas viibides. Pigem on vabaühenduste negatiivsele rollile viidates silmas peetud seda, et kaldalt lahkuvad illegaalid teavad selliste laevade olemasolust ja loodavad, et nad leitakse üles.

Itaalia rannavalvel aga tuleks mõelda sõjaliste operatsioonide peale, mis tähendab kiirpaatide peatamist ja uputamist, et neid enam kasutada ei saaks, reisijad aga viidaks tagasi Tuneesiasse. Enne Salvini naasmist seda ilmselt siiski ei juhtu. (AFP-BNS-UU)

Exit mobile version