On juba ammu teada, et niinimetatud vabaühenduste migrandikorje Vahemerel soodustab illegaalset rännet ning põhjustab paljude migrantide hukkumist, sest nende organisatsioonide laevade viibimine rändeteedel innustab üha uusi inimesi surmaretketele minema, aga enamasti neil vastas ei olda.
Liberaalne Lääs ei ole ikka veel aru saanud, et selline migrandikorje ei ole mitte näide humaansusest, vaid kriisi süvendamine ning uppumissurmad jääksid olemata, kui paate Vahemere lõunakaldalt lahti ei lükataks. Alternatiiviks oleks legaalne ränne, kuid seda ei taha mitte keegi algatada ja nii soodustab Euroopa Liit koos vasakühendustega pigem surmarännet.
Praegu on Euroopas ka olukord, kus massimigratsiooni tagajärjed pingestavad olukorda üha rohkemates riikides ning isegi Euroopa Liidus räägitakse vajadusest tõkestada illegaalset rännet. Selle taustal tegutseb Itaalia valitsus väga õigesti: migrandikorje lõpetamine lõpetab ka paadirände.
Abiorganisatsioon Piirideta Arstid (MSF) teatas reedel, et peatab Itaalia “paremäärmusliku” valitsuse poliitika tõttu migrantide pääste- ja otsinguoperatsioonid Vahemerel.
“Lõpetasime operatsioonid oma pääste- ja otsingulaeva Geo Barents pardal, mis oli tegutsenud alates 2021. aasta juunist,” ütles vabaühendus. “Itaalia seadused ja poliitika on teinud praeguse tegutsemisviisiga jätkamise võimatuks.”
Erakonna Itaalia Vennad (Fratelli d’Italia) juht ja praegune peaminister Giorgia Meloni võitis 2022. aastal valimised lubadusega teha lõpp aastas kümnete tuhandete sisserändajate Itaaliasse saabumisele.
Valitsus on võtnud sihikule päästeoperatsioone läbi viivad vabaühendused, kes korjavad Põhja-Aafrikast teele asunud inimesi merelt kokku, ehkki tunnistavad ka ise, et vabaühenduste laevad toovad randa vaid väga väikese osa migrantidest.
Rooma väitel on vabaühenduste päästelaevad teguriks, mis julgustab migrante teele asuma. Vastu on võetud seadus, mis kohustab laevu naasma pärast iga päästeoperatsiooni kindlasse sadamasse. Seadust eiravad laevad arestitakse ja meeskondadele määratakse trahv. Üldjuhul on korjelaevad rikkunud väga palju seadusi ja reegleid, näiteks lülitanud Liibüa vetes transponderid välja, et poleks näha nende viibimist territoriaalvetes, kus migrantide eest vastutab kaldariik.
Vabaühenduste sõnul on toimuv vastuolus mereseadusega, mis kohustab neid igale hätta sattunud paadile appi minema ja nad on karistusi ka Itaalia kohtutes vaidlustanud. Samas aga pole paadid enamasti otseses hädas, nad on teadlikult ise sellises seisukorras mereteele asunud ja paljud on ka iseseisvalt Euroopa randadesse jõudnud.
“Jõudsime pärast põhjalikku kaalumist järeldusele, et selliste absurdsete ja mõttetute Itaalia seaduste ja poliitika korral ei suuda me Geo Barentsit käitada,” ütles MSF-i esindaja Juan Matías Gil. Järelikult on Itaalia valitsuse poliitika tõhus.
Kuigi Itaalia riiklik poliitika võib näida ebainimlikuna (ja sellisena üritavad vasakühendused seda serveerida), on hoopis ohtliku paadirände lõpetamine inimlik ja kogu Euroopa, ka selle liberaalne-vasakpoolne osa, tunnistab, et massimigratsioon on kontrolli alt väljunud ning põhjustab sihtriikides lausa eksistentsiaalseid probleeme (Kolmanda maailma konfliktid, nagu Gaza sõda, Euroopa linnade tänavatel).
Massimigratsiooni kasutavad Venemaa ja Valgevene relvana Euroopa Liidu vastu, proovides ühendust ida poolt suunatud massirändega uputada. Selles piirkonnas on EL suutnud rändeprobleemi realistlikult vaadata.
Uued Uudised