Saksamaal jätkuvad põllumeeste protestiaktsioonid valitsuse rohepoliitikast tulenevate kärbete vastu ka järgmisel nädalal ja kompromissini jõudmist hetkel veel ei paista.
Neljapäeval kohalike põllumeestega kokku sattunud kantsler Olaf Scholz näitas üles kõike muud kui sõbralikkust ja koostöövalmidust. Scholz külastas Cottbusi, kus pidi avama uue tehasehoone. Sajad pahased inimesed olid kogunenud tee äärde piketile, et näidata üles oma meelsust otse kantslerile. Vaid politsei tegevus hoidis ära otsese kokkupõrke.
Saksamaa vasakrohelise valitsuse plaanid kärpida põllumeestele suunatud diislikütuse toetusi on toonud tänavale tuhanded põllumehed, kes on blokeerinud traktoritega kiirteid ja linnakeskusi. Põllumeeste sõnul on tegemist põllumajanduse otsese ründamise ja hävitamisega.
Scholz loobus Cottbusis võimalusest pöörduda otse protestijate poole ning jättis viimasel minutil ära planeeritud kohtumise nende esindajatega. Samas märkis ta, et Saksamaa elab praegu läbi ärevaid aegu. Brandenburgi liidumaa põllumeeste ühenduse president Henrik Wendorff vastas kantsleri märkusele: „Ma tahan öelda talle väga selgelt, et meil ei ole enam ruumi uuteks kärbeteks. Protestid laienevad. Meie toetajate hulk kasvab.“ (Pilt: “Põllumeeste lapsed vajavad tulevikku!”)
Wendorff, kes oli üks Cottbusis toimunud piketi korraldajatest, lisas et valitsusel ei ole enam manööverdamisruumi, sest kõik Saksamaa põllumajandusühendused on keeldunud kärbete osas igasugusest kompromissist.
Scholz seisab põllumeeste aktsioonidega seoses silmitsi pingetega nii koalitsioonis, kui ka oma parteis. Mitmed tuntud sotsiaaldemokraadid on avalikult kutsunud valitsust üles astuma sammu tagasi. Ka liidumaade juhid on kritiseerinud valitsuse plaane ja kardetakse pahameele laienemist veokijuhtide hulgas.
Nädala alguses teatas Scholz protestijatele, et valitsus ei kavatse loobuda rohepöörde eesmärkide täitmiseks vajalike kärbete tegemisest. Põllumehed omakorda on lubanud proteste laiendada. Ajaliselt langeb see kokku raudteetöötajate streigiga, mis tähendab Saksamaale täielikku liikluskaost.
Allikas: The European Conservative