Liberaalid ei saagi kunagi mõistma konservatiivse mõttelaadiga inimesi, sellest ka vastuolud nende vahel, kes laseks kõikvõimalike revolutsioonidega kõik asjad vabaks, ja väärtuste hoidjate vahel.
Ainult 22 protsenti poolakatest toetab aborti ema valikul, selgus Kantari uuringust eelmisel kuul. Kuuskümmend kaks protsenti arvavad, et see peaks olema lubatud teatud juhtudel, 11 protsenti pooldab täielikku abordikeeldu.
Sotsioloogi Katarzyna Zielińska sõnul on poolakate klammerdumine katoliikluse külge, samuti konservatiivsete pere- ja soorollide pooldamine tingitud riigi kommunistlikust minevikust.
“Poolas ei leidnud aset seksuaalset revolutsiooni. Vastupidi, meil oli usuline ärkamine, kuna mobilisatsioon kommunistliku režiimi vastu oli seotud religiooniga.”
Esiteks, pole mingit “klammerdumist”, vaid on religioosne maailmavaade, kuhu kuuluvad ka pere- ja soorollid. Lausa põlastusväärne aga on kõige selle sidumine kommunistliku minevikuga – sellega pannakse ka alandav pitser külge.
Muide, ka Venemaal on õigeusu populaarsus tohutult kasvanud (samuti Eesti venelaste seas), aga Venemaal pole olnud mingit kommunistliku režiimi vastast võitlust – inimesed pöörduvad lihtsalt varem keelatud religiooni juurde tagasi.
Poolas oli vastupanuliikumisel küll katoliiklik taust, aga seda vedas rohkem täiesti ilmalik ametiühinguliikumine Solidaarsus. Mis aga puutub seksrevolutsiooni, siis see pole tingimata kohustuslik ega vajalik, kuna toob endaga ohtralt perverssusi kaasa. Seksuaalselt vaba saab olla ka nendeta.
Argentinas kogunesid laupäeval samuti kümned tuhanded abordivastased meeleavaldajad, et väljendada vastuseisu valitsuse eelnõule abort seadustada.