Uued Uudised

Saksamaa mürkrohelised kavatsevad autod minevikku saata ja riigi kliimamigrantidele avada

Hamburg-Wilhelmsburg: Nach knapp sechs Jahren Bauzeit wurde die neue Wilhelmsburger Reichsstraße am Mittwoch, 2. Oktober 2019 feierlich eingeweiht. Der Parlamentarische Staatssekretär im Bundesministerium für Verkehr und digitale Infrastruktur Enak Ferlemann, Hamburgs Erster Bürgermeister Dr. Peter Tschentscher und Ronald Pofalla, Vorstand Infrastruktur der DB AG, zerschnitten gemeinsam das Band für die Eröffnung der neuen Trasse der Bundesstraße 75. Für den Verkehr schließlich freigegeben wird die neue Wilhelmsburger Reichsstraße am Montag, 7. Oktober 2019. Allerdings hat eine Bürgerinitiative Klage wegen fehlendem Lärmschutz eingereicht, eine Eilentscheidung wird in den kommenden Tagen erwartet. Hamburg: Neue Wilhelmsburger Reichsstraße feierlich eröffnet, Hamburg-Wilhelmsburg Hamburg Deutschland Hamburg Wilhelmsburg

Saksamaa rohelised on lubanud muuta kõikide Saksa linnade keskused aastaks 2030 autovabaks – seda kliimahüsteeria järjekordse äärmusliku meetmena. Rohelised põhjendavad oma ideed vajadusega vähendada liiklusummikuid, mürataset ja heitgaase.

Bild kirjutab, et plaani autoriks on roheliste partei Berliini osakond, mille liikmed nõudsid, et Saksamaa pealinnast saaks järgmise kümne aasta jooksul nullemissiooniga tsoon. Selleks tahavad nad muuhulgas tõsta kesklinna elanike parkimistasusid ja kehtestada kesklinna sisenejatele maks.

Roheliste Berliini osakonna juht Werner Grafi sõnul peavad kõik, kes vähegi olukorda mõistavad, tegutsema radikaalselt ja ta märkis, et plaan näeb ette ühistranspordi osakaalu suurendamist.

Mitmed roheliste parteisse kuuluvad linnapead avaldasid ideele toetust. „Minu seisukoht selles asjas on selge ja ma olen seda viimaste kuude jooksul ka väga selgelt välja öelnud: eesmärgiks on muuta Hannoveri kesklinn 2030. aastaks autovabaks,“ ütles Hannoveri linnapea Belit Onay. „Meie pilootprojekt tasuta ühistranspordiga näitas, et väga paljud inimesed loobuksid heade alternatiivide olemasolul auto kasutamisest,“ lisas ta.

Saksamaa autotootjate liidu (VDA) esindaja kritiseeris aga plaani, väites, et kõiki kliimapoliitilisi plaane tuleks koostada laiemat pilti silmas pidades, mitte linnade kaupa. Tema arvates ei ole roheliste plaan väljapakutud ajaraami arvesse võttes realistlik.

Ka Saksamaa liberaalse Vaba Demokraatliku Partei (FDP) parlamendiliige Oliver Luksic on suhtunud roheliste ideesse skeptiliselt. Ta leidis, et autode muutmine luksusesemeks viib vältimatult veelgi suuremate lõhedeni ühiskonnas.

Roheliste plaan keelata autod on aga vaid üks paljudest sellistest. Möödunud aasta juunis teatasid rohelised, et üritavad keelustada kogu riigis tööstusliku põllumajanduse, et vähendada koduloomade poolt toodetavaid kasvuhoonegaase.

Detsembris kuulutasid rohelised aga, et Saksamaa võiks hakata andma Saksa kodakondsust nn kliimapõgenikele, mis tooks vältimatult kaasa miljonite inimeste suundumise Saksamaale.

Allikad: Bild, Breitbart

Exit mobile version