Uued Uudised

Ivan Makarov: Tallinna sallimatu ageistlik võim tõrjub vanainimesed äärelinna, nagu Aafrika hõimud jätsid raugad kõrbesse surema

Me peame tunnistama, et Tallinnas on võimul ksenofoobne linnavalitsus ja koalitsioon. Viimane nende initsiatiiv on kuritegelik ja asi on juba liiga kaugele läinud.

Nimelt on Tallinnas Kesklinna linnaosa üldplaneeringu koostamisel tekkinud idee, et pealinna võiks luua puhta õhu piirkonna, kuhu keelatakse üle 20 aasta vanade autode liiklemine. Tallinna abilinnapea Madle Lippus kinnitas ERR-ile, et see saab olema nõndanimetatud low emission zone.

Seega täiesti mõõdutunde minetanud kõlvartistidest-ossinovskilastest ageistid-gerontofoobid kavatsevad luua ka „mittepuhta õhu piirkonna“ vanemate inimeste jaoks, mitte lubades neid kesklinna.

On ju üldteada, et vanemad inimesed liiguvad enamasti vanemate autodega, põhjusteks rahaline seis, nostalgia ja ka vanurite arusaadav suutmatus omandada kosmilisi autojuhtimise tehnoloogiaid. Nii et nad surutakse välja sealt, kus luuakse „värske õhu“ tsoonid – pagendatakse praktiliselt reservatsioonidesse, et las nad seal hingavad sisse seda, mis härra sportlasele ja härra nafraärimehe pojale ei sobi. On ilmselge, et vanurid ei hakka sõitma jalgratastega ja tõuksidega, nagu pakuvad linna palgalised idioodid. Pange Yana Toomi ema jalgrattaga tööle sõitma ja vaadake, mida ta koos oma tütrega teile ütleb.

„Puhas õhk tähendab vähem saastet ja seega ei sobiks kesklinna vanad autod. Seega piirkonda, mis võib olla terve Kesklinna linnaosa või mõni asum, on kas piiratud või lausa keelatud vanemate ja saastavamate autode sissepääs,“ vahendab ERR. “Mida see tähendab – see on midagi analoogset, nagu praegu kehtib näiteks raskeveokitele, millel on kesklinnas või üleüldse linnas lubatud liikumine vaid teatud tänavatel. Puhta õhu piirkonnast võib mõelda ka kui millestki sellisest. Teine võimalus on, et saad küll piirkonnast (vanema autoga) läbi sõita, aga sel juhul on sellele kehtestatud mingi tasu,” rääkis Lippus.

Nii et vanurid võivad võib-olla ehk sealt isegi läbi sõita, aga peatuda ei tohi, et oma raugastunud auto ja kehaga õhku mitte rikkuda, ja pensionärid peavad selle eest veel maksma. Tegemist on diskrimineerimisega ealisel ja varalisel tunnusel, et vanurid oma vanade autode ja raugastunud kehadega linnasakste õhku ei rikuks. Aga palju kesklinnas ikka vanureid autoga käib? Noored ja ka keskealised tuusavad rohkem uute automudelitega.

Kas teie jaoks on vanainimese liiklusvahend mingi raskeveok? Või te vihjasite, et nad on linnale sama raske koorem? Öelge siis otse, „noored“ Tallinna aastakümneid kurnanud parteipuugid!

Äkki aitab juba sellest tsirkusest, mis Tallinnas praegu toimub, kui vene gaasi kinnikeeramise tingimustes ostetakse hoopis rohkem gaswageneid, piiratakse hädavajalikku autoliiklust, kallatakse tänavad üle veripunasega, nagu Butšas, ohustatakse inimesi tõukeratastel ja jalgratastel surmakutsarite poolt. Keskerakonnal tuleks panna paika oma nendes küsimustes täielikku süüdimatust demonstreerinud sotsidest partnerpuudlid.

Sest paistab, et praegu on sotsialistlikud puudlid oma ööelu nõunikega pannud paika keskerakonna. Kas terve linnaelanike põlvkonna isoleerimine on ikka õiglane hind paari mandaadi eest?

Linnaseadused ei saa olla riikliku tehnoülevaatuse suhtes ülemuslikud. Kui auto on tunnistatud tehniliselt korras olevaks, siis pole liiklusküsimustes ebapädeval aselinnapeal Madle Lippusel siin sõna antud. Korraldagu liiklust oma koduhoovis ja kogegu naabrite õiglast viha.

Ivan Makarov

Exit mobile version