Uued Uudised

Coca-Cola pani pausile oma rassistliku kampaania „olla vähem valge“

March 15, 2021, Atlanta, Georgia, USA: Demonstrators in Atlanta hold a rally outside of the World Of Coca-Cola museum protesting the Coca-Cola corporation's donations to several politicians who are in support of several voting bills that are an attempt at voter suppression, according to voting rights advocates. (Credit Image: © John Arthur Brown/ZUMA Wire)

Veebruaris jahmatas Coca-Cola üldsust sellega, et esitas oma töötajatele nõudmise „püüda olla vähem valge“. Ettevõte alustas töötajate koolitamist superstaar Robin DiAngelo õppevideoga „Seistes vastu rassismile“, mille alguses teatab DiAngelo kohe, et „kõik valged on juba sünnipäraselt rassistid“.

Video sõnum on selge: valged peavad olema „vähem upsakad, vähem ülbed, vähem enesekindlad, vähem ennast kaitsvad, vähem ignorantsed, see-eest aga alandlikumad“.  Põhimõtteliselt lähtutakse eeldusest, et valged inimesed ongi loomupäraselt ja alati ülbed, upsakad ning ignorantsed.

Coca-Cola üritas sellega – nagu paljud teised Ameerika suurettevõtted – demonstreerida end igal võimalikul moel väga „virgununa“. Ent lisaks üritas ettevõtte juurutada ka kvoodisüsteemi.

Nüüdseks on kogu asi pandud pausile. Sotsiaalmeedia on oma töö teinud. Kahtlasest koolitusest, aga ka kvoodisüsteemi nõudmisest on loobutud. New York Post kirjutab, et kriitika kvoodisüsteemi osas muutus aina teravamaks ning selle juurutamisega tegelnud nõunik Bradley Gayton lahkus aprillis ootamatult töölt. Gaytoni pakutud kvoodisüsteem võis ühtlasi olla vastuolus USA föderaalseadustega, mille kohaselt ei tohi tööandjad kohelda inimesi erinevalt nende rassi tõttu.

Allikad: Townhall, New York Post

Exit mobile version