Uued Uudised

Kliimaäärmuslaste lennuliikluse vastasus ähvardab maailma kinnisemaks muuta

Swedish teenage climate activist Greta Thunberg waves from a yacht as she starts her trans-Atlantic boat trip to New York, in Plymouth, Britain, August 14, 2019. REUTERS/Henry Nicholls

Vasakpoolsed ja liberaalid näitavad üha enam, kuidas nende tegemised absurdi kalduvad – nagu nüüdki noor Rootsi kliimaäärmuslane Thunberg.

Rootsi kliimaaktivist Greta Thunberg alustas kolmapäeval Suurbritanniast Plymouthist keskkonnasäästlikul jahil teekonda üle Atlandi ookeani USA-sse.

Teismeline rootslanna, kellest on saanud kliimamuutuse vastase võitluse sümbol, keeldub lendamisest reisilennukite põhjustatud saaste tõttu.

Thunbergil on plaanis esineda ÜRO kliimakonverentsil ja osaleda septembris meeleavaldusel New Yorgis.

Rahvuskonservatiividele heidetakse sageli ette, et nemad tahtvat mingit suletud ühiskonda – aga kui palju muutub maailm kinnisemaks, kui lennuliiklust hakatakse kas biokütustega ülikalliks muutma või sootuks hõrendama?

Lennukitega reisimine on tänases maailmas ülioluline, sest see on kiire ja mugav. Kui kliimafašistid ka seda lammutama asuvad, siis on nemadki “suletud” maailma toetajad.

Aga ehk ongi antifašistidest fašistideks kujunevate vasakliberaalide eeskujuks Vahemere põgenikepaadid või Kesk-Ameerika jalgsikolonnid, millega edasipidi kogu “avatus” toimuma hakkab? Või siis hakkabki inimsuhtlus maailmajagude vahel ainult läbi nutiseadmete käima…

Mis aga puutub Greta Thunbergi, siis tema pole mitte kliimateadlik, vaid poliitikute poolt tanki pistetud noor keskkonna-hungveiping.

Võistlusjahil Malizia II saadavad Thunbergi tema isa Svante, üks filmitegija, kipper ja veel üks kogenud meremees.

Ekspertide arvates ei pruugi Thunbergi sõit kujuneda kuigi meeldivaks. Võistlusjahi sisustus on askeetlik ja kaalu minimeerimiseks on kõrvaldatud kõik liigne. Ilm teekonnal võib kujuneda kohati ka tormiseks.

Elektrit paadi navigatsiooniseadmete tarvis saadakse keskkonnasõbralikest päikesepaneelidest ja veepinna all olevatest turbiinidest. Kaheksateist meetri pikkusel Malizia II-l on ka mootor, kuid vaid äärmise hädaolukorra tarbeks. (BNS-UU).

Exit mobile version