Uued Uudised

“Rohepöörast” Saksamaad tabanud majanduslangus sunnib tööstuse riigist lahkuma

Zerschlissene Deutschlandfahne im Wind, Symbolfoto Inflation und Rezession *** Tattered Germany flag in the wind, symbol photo inflation and recession

Juba mõnda aega languses olnud Euroopa suurim majandus Saksamaa paistab olevat kaotanud oma atraktiivsuse ka tööstusettevõtete asukohana. Ülikõrged energiahinnad, mille põhjuseks on odava gaasi nappus ja riigi vasakliberaalse valitsuse läbimõtlematu rohepoliitika, on avaldanud riigi tööstusele laastavat mõju.

Die Welt kirjutab, et hiljuti läbiviidud uuringu kohaselt on praeguseks juba 2/3 Saksamaa ettevõtetest viinud osa oma tootmisest välismaale. Uuring, mille viis koostöös Saksamaa tööstusliiduga läbi konsultatsioonifirma Deloitte näitas, et ettevõtete kolimise peamiseks põhjuseks on välismaised madalamad energiahinnad (59%), väiksem palgakulu (53%), parem turukeskkond (51%) ja vähem bürokraatiat (50%). Vähem olulist rolli mängis ettevõtete jaoks juurdepääs toorainele, paremad investeerimistingimused või toetused, head logistikaühendused ja kvalifitseeritud tööjõu olemasolu.

Masinaehitus ja autotööstus on peamiselt kolinud ümber Aasiasse ja Ameerika Ühendriikidesse, aga ka Ungarisse. Teised sektorid on peamiselt liikunud mujale Euroopas, näiteks Poola, Rumeeniasse ja Tšehhi Vabariiki.

Lisaks Deloitte’i uurimusele teatas Saksamaa statistikaamet 14. novembril, et üha enam ettevõtteid riigis on pankrotistumas. Oktoobris suurenes maksejõuetuse avalduse esitanud ettevõtete arv aastatagusega võrreldes 22,4%. Septembris oli maksejõuetuid ettevõtteid möödunud aasta sama ajaga võrreldes 19,5% rohkem. Enamik pankrotte on hetkel transpordi- ja jaekaubandussektoris.

Lisaks püüavad suured ettevõtted erinevates sektorites (näiteks farmaatsia-, autotööstus-, telekommunikatsiooni ja jaemüügisektoris, aga mitte ainult) koondada töötajaid, eesmärgiga vähendada palgakulusid. Mitmed Saksamaa suurimad ettevõtted nagu Bayer, Volkswagen ja Deutsche Telekom plaanivad töötajaid koondada. Deutsche Telekom tahab koondada 2000 töötajat ja Saksamaa suurim autotootja Volkswagen lausa 5500 töötajat.

Allikad: Die Welt, European Conservative

Exit mobile version