Uued Uudised

Rootsi kohus mõistis Estonia dokfilmi teinud filmitegijad õigeks

epa08703107 An undated handout grab photo from a new documentary series about the M/S Estonia disaster in 1994 made available by DPlay on 28 September 2020 shows a hole in the hull of the Estonia. The underwater video picture was taken by a diving robot. According to information in the documentary, produced by streaming service Dplay and titled 'Estonia – Mullistava loyto' (lit.: Estonia - A revolutionary discovery), the hole is four meters high and has previously been partly hidden towards the seabed. The cruise ferry sank in the Baltic Sea while sailing between Stockholm, Sweden, and Tallinn, Estonia. The maritime disaster killed 852 people. The governments of Finland, Estonia and Sweden intend to launch a new investigation into the cause of the ship's sinking, their foreign ministries announced on 28 September 2020. EPA/DPLAY/TT / HANDOUT ** MANDATORY BYLINE: DPLAY / TT / ** HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES

Göteborgi esimese astme kohus mõistis parvlaevast Estonia dokumentaalfilmi teinud Henrik Evertssoni ja Linus Anderssoni hauarahu rikkumise süüdistuses esmaspeäval õigeks, vahendas STT.

Kohus leidis, et meeste süüdistamine vrakile saadetud kaugjuhitava filmikaamera tõttu hauarahu rikkumises, pole põhjendatud.

Svenska Dagbladeti andmetel leidis kohus, et Saksa lipu all sõitnud uurimislaeva pardal tegutsenud filmitegijaid ei saa süüdistada, sest Saksamaa ei ole Estonia hauarahu lepinguga ühinenud.

Läinud sügisel näidatud teledokumentaali tegijad Henrik Evertsson ja Linus Andersson end süüdi ei tunnistanud. Prokurör nõudis nende süüdimõismist ning karistamist tingimisi vangistuse ja trahvidega.

Võttegrupp saatis vraki juurde kaugjuhitava sukelaparaadi, filmides dokumentaali, mis näitas laeva keres suurt auku ning heitis uut kahtlust laevahuku ametliku uurimise järeldustele.

Rootsi, Eesti ja Soome otsustasid 1995. aastal kuulutada laevahukupaiga hauapaigaks, mille häirimine on keelatud.

Filmitegijate leiud vallandasid üleskutsed laevahuku põhjuste uueks uurimiseks, detsembris teatas Rootsi, et kavatseb muuta seadust, et võimaldada vraki uut uurimist.

Aastate jooksul on levinud mitmesuguseid vandenõuteooriaid, millest ükski pole kinnitust leidnud.

Muu hulgas on käidud välja teooriaid kokkupõrkest teise laevaga, aga ka organiseeritud kuritegevusest ja plahvatusest laeva pardal.

Parvlaev Estonia uppus 1994. aasta 28. septembril teel Tallinnast Stockholmi. Katastroofis sai surma 852 inimest, eluga pääses 137 pardalolijat.

EKRE esindaja Euroopa Parlamendis Jaak Madison kommenteeris, et isegi Rootsis võib leida õiglust, kuid selle prokuröri, kes ei suutnud aru saada rahvusvahelise ja siseriikliku õiguse erinevusest, võiks rootslased nüüd küll erasektorisse tööle suunata.

Allikas: BNS

Exit mobile version