Täna tutvustas majandus- ja infrastruktuuriminister Kadri Simson valitsusele Rail Balticu uue tasuvusanalüüsi tulemusi, misjärel valitsus otsustas saata Rail Balticu lepingu ratifitseerimiseelnõu edasi riigikogule.
“Otsustasime ära, et saadame riigikogule Rail Balticu lepingu ratifitseerimiseks,” ütles peaminister Jüri Ratas valitsuse pressikonverentsil, lisades et Rail Baltic on hea projekt Eesti majandusele, inimestele ja ühendustele.
Kolme Balti riigi peaministrid sõlmisid jaanuaris Rail Balticu rajamise kokkuleppe. Leppe kehtima hakkamiseks peab selle ratifitseerimima riigikogu.
Konsultatsioonifirma EY tehtud Rail Balticu tasuvusanalüüsi teisipäeval avaldatud laiendatud kokkuvõtte kohaselt kujuneb Rail Balticu raudteeprojekti kahjumiks selle eluea jooksul 3,96 miljardit eurot. Ilma Euroopa Liidu (EL) kaasfinantseerimiseta, millest loodetakse Euroopa Ühendamise Rahastust (CEF) 85-protsendi ulatuses kapitalikulutuste rahastamist, poleks Rail Balticu projekt kuidagi rahaliselt elujõuline.
Koos Kaunas–Vilnius lõigu ehitusega on rahvusvahelise raudteeprojekti Rail Baltic hinnanguline maksumus viimastel andmetel 5,8 miljardit eurot. Eesti territooriumil tehtavate tööde prognoositav kogumaksumus projekti elluviimiseks on ligikaudu 1,3 miljardit eurot, sealjuures omafinantseeringuks 250-300 miljonit eurot.
BNS
LOE LISAKS:
Mart Helme: uus raport Rail Balticu tasuvuse kohta on õhust võetud
Avalikult Rail Balticust: tulukusanalüüsi osaline varjamine ei tekita usaldust
Logistikaekspert: Rail Baltic on kommionude projekt
VIDEO: Tõnis Mägi: teen kõik, mis minu võimuses, et Rail Balticut ära hoida