Uued Uudised

Valitsuse ühistranspordireform tahab maainimestelt rohepöörde raames autod ära võtta

Räpina valla külade päev. Maaelu toetusrühm koos Arvo Aller Leevi külas

Tasuta ühistranspordist maal võib arvata nii ja naa, aga kui bussiliiklust hakkab reformima valitsus, kes pani maainimesed uuesti maksma, siis tasub uskuda Kevade-Tõnissoni sõnu “Eks ta üks lurr tule!” Seda enam, et kõik see toimub koos autode maksustamisega.

BNS vahendab: “Regionaal- ja põllumajandusminister Piret Hartman tutvustas neljapäeval valitsusele ühistranspordireformi, mille keskmes on ühistranspordi ligipääsetavuse parandamine ning reisijate hulga kasvatamine.

“Ühistranspordireformi keskmes on reisija vajadused – et teekond oleks senisest mugavam ja kiirem ning pakuks alternatiivi isiklikule sõidukile,” selgitas Hartman.

Reform leevendab sundi kasutada isiklikku sõidukit, vähendades nii keskkonnamõjusid, teede liikluskoormust ning leibkondade kulutusi transpordile.”

Seda valitsust ei tasu usaldada juba seetõttu, et kõik tema plaanid on seotud kärbetega ja annavad seega hoobi lihtinimestele. Teiseks aga tunnistab Hartman, et reform tähendab rohepööret, mitte inimestest hoolimist – sellele viitavad ütlused pakuks “alternatiivi isiklikule sõidukile” ja “vähendades nii keskkonnamõjusid, teede liikluskoormust”.

Hartman on üdini naiivne, kui arvab, et maainimeste elu saab ainult bussidele üles ehitada – enamik Eesti talusid asub bussiliinidest kaugemal ja näiteks lapsi tuleb ikkagi autoga kodust välja tuua. Praegune praktika näitab, et see teenus aetakse ruttu inimestele kalliks ja samas sobimatuks, kuid valitsus saab maateede korrashoiult veelgi kärpida. Tõenäoliselt viib autode tõrjumine maalt veelgi suuremale ääremaastumisele.

Minister tunnistab, et “reform leevendab sundi kasutada isiklikku sõidukit” – ja see tugevdab sundi lõpetada ka maal autode kasutamine. Reform seab rahva raskesse olukorda, sest auto võimaldab maainimestel teha ühe sõiduga palju asju, alates laste kooli viimisest kuni poes ja vallavalitsuses käimiseni. Auto on maal hädavajalik, bussiliiklus, mis ei saa olla piisavalt tihe, aga paneb maainimesed kellaajast sõltuma.

Valitsus teeb maainimesed automaksuga vaeseks ja tahab nad sundida ebakindlasse ühistransporti, mis pealinnaski liigub ülimalt kaootiliselt. Ilmselt hakkab autode tõrjumisega maalt veelgi rohkem inimesi lahkuma.

Uued Uudised

Exit mobile version