Uued Uudised

Lätlased leiavad, et Rail Baltic on sügavas augus, eestlased teevad endiselt õnnelikku nägu

Prime ministers (L-R) Juri Ratas of Estonia, Maris Kucinskis of Latvia, Saulius Skvernelis of Lithuania, sign a trilateral agreement on implementation of the Rail Baltic project for construction of a European-gauge rail line through the three Baltic states on January 31, 2017 in Tallinn. / AFP PHOTO / Marko MUMM

See, et Eesti riigis Rail Balticu takerdumises mingit ohtu ei nähta ja põrutatakse silmaklappidega edasi, on näide riigimehelikkuse puudumisest – lõunanaabrid vähemalt teadvustavad endale, kui sügavas augus ollakse.

BNS vahendab: “Rail Balticu raudteeprojekt on nii sügavas augus, et võib oluliselt mõjutada praegust riigieelarvet, ütles projekti parlamendi uurimiskomisjoni esimees Andris Kulbergs (Ühisnimekiri) Läti televisiooni hommikuprogrammile teisipäeval antud usutluses.

Ta nõustus, et Rail Baltic on sajandi ja Läti ajaloo suurim projekt, millest võib saada sajandi suurim mure, mis puudutab iga Läti elanikku.

“Tulekahju on väga suur ja see tuleb kustutada. See ei ole poliitiline võitlus, me peame välja mõtlema, kuidas rööbastelt välja sõitnud rong sinna tagasi saada. Komisjon peab mõistma, kuidas rong rööbastelt nii põhimõtteliselt maha jooksis, miks ükski turvatuli ühelgi tasemel ei töötanud,” ütles opositsioonisaadik.

Oht ei ole mitte see, kust võtta raha projekti ülejäänud etappide jaoks, vaid oht lepingu mittetäitmise tõttu juba eraldatud vahendeid mitte saada, ütles Kulbergs. Tema arvates peaksid projekti ulatust arvestades selle eest vastutust kandma kõrgemad valitsusametnikud.”

Kui Eestis kord RB-asjad lõplikult kokku jooksevad, siis siin ilmselt keegi vastutust ei võta ja kahjud kirjutatakse maksumaksja kraesse.

Uued Uudised

Exit mobile version