Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni presidendi ja transpordifirma Lajos omaniku Einar Vallbaumi sõnul tähendab diisliaktsiisi kriisieelsele tasemele tõstmine seda, et rahvusvahelise transpordiga tegelevad Eesti veofirmad viivad kõik oma tankimised järjekordselt Lätti ja Leetu.
„Siis võib riik teha, mida tahab. Enam me tagasi ei tule,“ hoiatas ta.
Rahandusministeeriumi kevadprognoosis seisab, et järgmisel aastal on oodata diislikütuse deklareerimise vähenemist, kuna 1. maist 2022 tõuseb aktsiisimäär endisele tasemele, 493 eurot 1000 liitri kohta, tuues kaasa üle kuueprotsendilise jaehinna suurenemise, kirjutas Postimees.
„Suurim negatiivne mõju tuleb piiriülese tankimise kasvust. Tankimine, mis ajutiselt tagasi Eestisse toodi, viiakse taas lähiriikidesse tagasi,“ seisab prognoosis.
Eelmise valitsuse rahandusministri Martin Helme initsiatiivil alandati kriisiajal diiselkütuse aktsiisi, kuid tehti seda tollaste valitsuspartnerite survel ajutiselt.