Helme: Tallinn-Tartu liinil peaksid “porganditele” konkurentsi pakkuma ka pärisrongid

Edelaraudtee

Pärast seda, kui majandusministeerium riigistas mõne aasta eest üle-eestilise reisirongiliikluse ja riiklik Elron tõi Tallinn-Tartu, Tallinn-Narva, Tallinn-Viljandi ja Tallinn Pärnu liinile rongid, mis mujal Euroopas sõidavad linnalähiliine, on eriti Tartu liini reisijad nurisenud Elroni rongide ebamugavuse üle.

Eesti kahe kõige suurema linna vahel reisib võrreldes teiste nimetatud liinidega kõige rohkem inimesi. Selle asemel, et riik paigutaks uutesse rongidesse veel miljoneid eurosid, oleks võimalik renoveeritud rongid oluliselt soodsamalt kasutusele võtta.

Edelaraudtee pakub, et on valmis Tallinn-Tartu liinile sõitma panema oma varem Peterburi liinil sõitnud renoveeritud rongid, kus muude mugavuste hulgas on ka restoranvagun. Tõsi, need on 20. sajandist pärit rongikoosseisud, kuid seest kapitaalselt remonditud ja kaasajastatud. Üks kuue vaguniga koosseis mahutab korraga kuni 584 inimest, selles on nn lennukiistmed ja mõistagi ka tasuta internetiühendus.

Majandusminister Kadri Simson on päri, et Edelaraudtee võiks oma rongid Tallinn-Tartu liinil sõitma panna, kuid ei ole nõus ettevõttele sentigi dotatsiooni maksma. Samas maksab Simsoni juhitav ministeerium Elronile miljoneid eurosid dotatsiooni, et riigifirma hoiaks Edelaraudteelt ära võetud liinidel “porgandid” käigus.

Edelaraudtee nõukogu liige Tiit Pruuli ütles, et nad saaksid varem Peterburi vahet sõitnud rongid tõepoolest Tallinn-Tartu liinile suunata, kuid päris dotatsioonita oleks see keeruline. “Samas on selge, et näiteks reedel ja pühapäeval, võib-olla ka esmaspäeval oleks võimalik Tallinn-Tartu vahel sõita täiesti dotatsioonivabalt. Teisalt, meie jaoks oleks kõige ideaalsem variant, kui annaksime oma rongid Elronile opereerimiseks ja nemad maksaksid meile selle eest mingit tasu. Sellega meie roll piirduks, kuid reisijatel oleks samal ajal rohkem valikuvõimalusi, mugavust ja ruumi,” lisas Pruuli.

Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna esimees Mart Helme kinnitab, et erakond on igal juhul konkurentsi poolt. “Kui riik otsustas mõne aasta eest osta Eesti pikematele rongiliinidele pisikesed “porgandid”, ei mõeldud esmajoones kindlasti reisijate mugavuse peale. Tähtis oli jälle mõnele euroametnikule meeldida. Kui Edelaraudtee suudaks dotatsioonita või Elronist märksa sümboolsema dotatsiooniga pakkuda Eesti kahe kõige suurema linna vahel reisivatele inimestele palju avaramat ja mugavamat sõitu, toetame ettevõtjate algatust kahel käel. Loodetavasti ei jää see mõte jälle majandusministeeriumi haldussuutmatuse ja kiuslikkuse taha,” märkis Helme.

UU

Kommentaarid