Tallinna Linnavolikogu EKRE fraktsiooni esimees Mart Kallas kommenteerib kriitiliselt pealinna jalgrattastrateegiat.
“Tallinnal on olemas Rattastrateegia 2018-2028, kuid seda lugedes jääb vägisi mulje, et selle strateegia autorid on istunud kenal suvepäeval Telliskivi kohvikus ja selle seal valmis kirjutanud. Üllitis on elukauge ja tegelikkust absoluutselt mittearvestav.
Sõites igapäevaselt autoga Tallinna erinevate linnaosade vahel, näen ma ainukestena jalgratastega sõitmas Bolti ja Wolti võõramaalasi. Lisaks mõni tõeline entusiast.
Rattastrateegia on näide sellest, kuidas lõhestatakse ühiskonda – ühele vähemuse liikumisviisile luuakse kunstlikult eeliseid teiste liikumisviiside arvelt.
Rattastrateegia kaitsjad on pidevalt rõhutanud, et “vaadake Põhjamaid ja Hollandit”, kuid nähakse ainult jalgrattateid ja elurajoone.
Seal on erinevate linnaosade vaheline liiklus põhitrassidena organiseeritud sildade, viaduktide ja tunnelitega ning kui auto keerab trassilt elurajooni, siis seal on kiirus 20 km/h, eesõigus jalgratastel ja jalakäijatel. Meie aga tahame nööbi külge pintsakut õmmelda.
Alustada tuleks kogu liikluse strateegiast. Siin on teemasid väga palju, nagu iseliikuvad äpiautod, droonitaksod ja mis kõik iganes, ning nendele loodud taristu.
Kutsun pigem üles tänaseid väheseid rattureid täitma elementaarseid liikluseeskirju!”