Kaks nädalat enne kohalike valimiste algust on sotsiaalmeedias liidrikohal Martin Helme, Kaja Kallas jääb kaugele maha, Jüri Ratasest rääkimata, kirjutab Eesti Päevaleht, kes võttis Facebooki statistikat analüüsiva tööriistaga CrowdTangle vaatluse alla Eesti parteide ja nende esimeeste tegevuse sotsiaalmeedias viimase kuu vältel.
Kui vaadata ainult erakonnajuhtide jälgijate arvu, siis on kõige edukam Jüri Ratas (19 300), Kaja Kallas jääb teiseks (17 900) ja Martin Helme tuleb kolmandana (11 700), kuid Martin Helme postitused jõuavad kaugemale kui koalitsioonijuhtide hääled kokku, sest teistel on enamik passiivsed jälgijad.
Ühele Martin Helme postitusele märgib reaktsiooni või kirjutab kommentaari keskmiselt üle 800 inimese. Kaja Kallase omadele annab tagasisidet 500, Jüri Ratas tõmbab 200 inimese tähelepanu.
Samas on Martin Helme kolmest juhtkujust hoopis kõige passiivsem postitaja. Kuu vältel on Helme riputanud välja 17 nuppu, Kallas 22 ning Ratas suisa 50. Kahe ülejäänud parlamendierakonna juhtidest sotsiaalmeedias pole mõtet rääkidagi. Isamaa juhil Helir-Valdor Seedril pole Facebookis ühtegi jälgijat, sest tal pole oma lehtegi. Sotside juht Indrek Saar on kogunud 3000 jälgijat ja pingelisel valimiseelsel ajal teinud üheksa postitust.
Leht järeldab, et Helme ja EKRE edu sotsiaalmeedias põhineb samameelsetel kommenteerijatel. Uued Uudised aga suunab jälgijaid oma lugude kaudu Facebooki kaasa mõtlema ja kommenteerima.
Kokkuvõttes pole ühelgi teisel Eesti poliitikul või erakonnal sotsiaalmeedias nii palju toetus- ja arutelugruppe, kus nendega samal meelel inimesed teemasid arutavad.