Rootsi autotootja Volvo sõnul on elektriautode tootmisel tekkivad süsiniku heitkogused palju suuremad kui bensiiniautodel. Rootsi autotootja küll kinnitas, et elektriauto tasub end pikemas perspektiivis siiski ära, kuid seda alles alates umbes auto neljandast kasutusaastast, sõltuvalt läbisõidust ja kasutatava energia liigist.
Volvo tuli nende andmetega avalikkuse ette seoses oma hiljutise „Life Cycle Assessment“ raportiga, mis koostati C40 uue laadimisseadme kohta. Raportist nähtub, et elektriauto tootmine tekitab ligi 70% rohkem kasvuhoonegaase kui bensiinimootoriga auto tootmine, seda peamiselt liitiumakude ja alumiiniumi osatähtsuse suurenemise tõttu. Elektriauto kasutamisest tekkiv süsiniku jalajälg on elektriautol siiski väiksem kui bensiiniautol, olgugi et tootmisest tekkivate heitgaaside kompenseerimiseks kulub sõltuvalt läbisõidust neli kuni üheksa aastat.
Kui laadida autot roheenergiaga, nt tuuleenergiaga, siis on elektriauto elutsükli süsiniku jalajälg umbes 27 tonni, samas kui sisepõlemismootoriga XC40 süsiniku jalajälg on 59 tonni. Kui aga laadida autot tavalise elektrienergiaga, mis on toodetud 60% ulatuses fossiilkütustest, siis võib tõusta elektriauto elutsükli süsiniku jalajälg 50 tonnini, mis tähendab, et elektriauto kasu keskkonnale väheneb tunduvalt. Tavalise elektrienergia kasutamisel peab elektriline C40 läbima oma tootmisest tekkiva kahju kompenseerimiseks umbes 110 000 km. Keskmise aastase läbisõidu puhul on see üheksa aastat.
Rootsi ettevõte, mis kuulub nüüd Hiina kontsernile Geely, teatas juba mõnda aega tagasi, et lõpetab sisepõlemismootoriga autode tootmise aastaks 2030 ja soovib saada n-ö kliimaneutraalseks aastaks 2040. Selle eesmärgi saavutamiseks kutsus Volvo maailma eliiti ja energiatootjaid üles suurendama investeeringuid rohelisse energiasse.
Allikas: This is Money