Nagu inimeste üldisest vaesumisest läbi kõrgete energiahindade veel vähe oleks – rohehüsteerilised transpordifirmad taovad piletile hinda otsa (esialgu küll vabatahtlikuse alusel), et reisija CO-jalajälge kompenseerida ning nõuavad selle protsessi kohustuslikuks muutmist.
BNS vahendab: Lux Express alustas juunis koostööd Eesti idufirmaga Grenpay, kelle algoritm arvutab välja erinevate transpordiliikide süsinikdioksiidi (CO2) jalajälje reisijakilomeetri kohta ning võimaldab seda lisatasu eest kompenseerida; juulikuust on võimalust kasutanud üle 2400 kliendi.
Oma reisi CO2 jalajälge saab kompenseerida panustades bussipileti hinnale lisanduva tasuga ettevõtete kinnitusel kontrollitud ja läbipaistvatesse roheprojektidesse. Praegu on näiteks võimalik oma Tallinna–Tartu liinil tekitatud 3,96 kilogrammi CO2 kompenseerimiseks anda 39 eurosenti Hollandis asuvale taastuvenergia projektile. Lähitulevikus on võimalik sama panus anda ka Eesti roheprojektidesse, teatas Lux Express.
Hetkel saab Lux Expressi liinidel süsiniku jalajälge arvutada ja kompenseerida ettevõtte kodulehel, ent tulevikus on kavas seda võimalust laiendada ka teistele piletimüügiplatvormidele.
Lisaks annab Grenpay algortim infot einevate transpordiliikide CO2 jalajäljest ühe reisijakilomeetri kohta. Kuna klientide tagasiside juba näitab rohekalkulatsioonide olulisust, esitas Lux Express sel nädalal majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ning keskkonnaministeeriumile ka pöördumise, milles tegi ettepaneku muuta ühe reisijakilomeetri kohta tekkiva süsiniku jalajälje andmete kogumine ja avaldamine kohustuslikuks kogu ühistranspordisektorile.
Ilmselt kaotab Lux Express seepeale klientuuri, kes tahavad sõita punktist A punkti B ja seda ilma rohehüsteeritsemata. Seda enam, et saadav raha läheb mingile Hollandi projektile, mille taga võib olla sealsete põllumeeste laostamine kliimanõuete tõttu.