Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Suurem osa Prantsusmaast protesteerib rohepöörde vastu põllumajanduses, väike osa võitleb linnamaasturitega

-
07.02.2024
Pariisis otsustati linnamaastureid tõrjuda.
© Scanpix

Prantsusmaal, Saksamaal ja mitmes teises Euroopa riigis toimuvad juba mitmendat nädalat järjest suured meeleavaldused pööraste kliimameetmete vastu, kuid osa ühiskonnast tegeleb endiselt helge rohetuleviku poole pürgimisega.

Pariislased hääletasid möödunud nädalal linnamaasturite tänavalt väljatõrjumise poolt, toetades linnamaasturite parkimistasude suurendamist. Tegemist on Pariisi sotsialistist linnapea Anne Hidalgo järjekordse sammuga, mis peaks muutma sellesuvise olümpialinna rohelisemaks ja jalakäijasõbralikumaks.

Hääletusel, milles osales vaid 5,7% hääleõiguslikest Pariisi elanikest, toetas veidi enam kui 54% linnamaasturite parkimistasu kolmekordistamist – kesklinnas on uus parkimistasu mitteresidentidele esimesed kaks tundi 18 eurot tund. Väiksema auto parkimistasu on 6 eurot tund. Pärast kahte tundi tõuseb parkimishind veelgi ja näiteks kuuetunnise parkimise eest tuleb linnamaasturi omanikul käia välja 225 eurot.

Linnapea Hidalgo väitis hääletustulemusi kommenteerivas postituses, et linnamaasturid võtavad Pariisi kitsastel tänavatel liiga palju ruumi, saastavad linnaõhku ja on „ohuks meie planeedi tervisele“. Uus parkimistasu hakkab kehtima selle aasta 1. septembrist.

„On aeg murda suundumus, et autod muutuvad üha suuremaks, pikemaks, laiemaks,“ kirjutas Hidalgo. „Teil on võim võtta tagasi oma tänavad.“

Hääletus linnamaasturite parkimistasude üle oli avatud kõigile Pariisi registreeritud elanikele. 20-aastane tudeng Cyreane Demur hääletas parkimistasude suurendamise poolt, kuna tema arvates muudavad suured autod ummikud veelgi hullemaks ja „ökoloogia ning parkimisteemadega tuleb tegeleda“.

Samas leidis 75-aastane Jadine L’Orlendu, et linnamaasturid ei ole sugugi häirivad, need ei võta rohkem ruumi kui teised autod, sest parkimiskohad on ju märgitud ning inimestel peaks olema võimalus sõita sellise autoga, mis neile meeldib. „Asi on vabaduses,“ leidis L’Orendu.

Renault, Citroeni ja Peugot kodumaal on Pariisi linnapea Hidalgo näinud juba aastaid kõvasti vaeva, et muuta Pariis võimalikult autovaenulikuks linnaks. Mõnedel teedel on mootorsõidukitega liikumine täielikult keelatud. Näiteks endine tiheda liiklusega Seine’i jõeäärne on alates 2016. aastast osaliselt autodele suletud ja see on muudetud kergliiklusalaks.

Allikas: Breitbart News