Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

7 müüti Rail Balticust, mis ei vasta tõele

-
22.04.2017
Laadime sisu...

Valitsus ja niiditõmbajad Brüsselis müüvad Rail Balticut meile valega. Lükkame siinkohal ümber seitse levinud müüti Rail Balticust.

1. Rail Baltic toob reisirongiühenduse Saksamaaga?
EI TOO. Reisijad, kes sooviksid 15-tunnise üheotsapileti eest Berliini maksta 150 eurot, on liiga vähe, et sellist rongiliini avada. Deutche Bahn sulges mullu oma viimased öörongiliinid.

2. Rail Baltic viib raskeveokid maanteelt ära? 
EI VII. Euroopas on raudteevedu dotatsioonidest hoolimata kallis ja selle osakaal väheneb. Ühe konteineri vedu siit Kesk-Euroopasse maksab raudteel üle tuhande euro rohkem kui maanteel. Raudteel osakaal Euroopa maismaatranspordis oli 50 aasta eest üle 70%, praegu alla 17%. Kahanemine on kiire: Saksamaal vedas DB Cargo veel seitse aastat tagasi rohkem kui 400 miljonit tonni kaupa, eelmisel aastal aga ainult 277 tonni.

3. Soome kaubad tulevad laevadelt Rail Balticule? 
EI TULE. Meretransport on Euroopa Liidu soositud perspektiivne transpordiliik, sest see on kõige keskkonnasõbralikum ja odavam. Ka Rootsis prognoositi mere äärde ehitatud Botniabanan raudteele enne ehitust 20 kaubarongi päevas, aga praegu sõidab kolm.

4. EL on otsustanud rahastada Rail Balticu valmimise? 
EI OLE. Otsustatud on ainult 10-15% eelarve, ülejäänud raha saamine pole sugugi kindel. Brexit ja vaidlused Euroopa tuleviku üle suurendavad riski pidevalt. Igal juhul tuleb Eestil RB jaoks järgmise euroraha saamiseks loobuda paljudest muudest EL-i toetusel valmivatest projektidest.

5. Rail Baltic hakkab teenima kasumit?
EI HAKKA. EL-i reeglid keelavad raudteega kasumit teenida, kuid kohustavad riike vajadusel kinni maksma raudtee opereerimise kahjumit, mis RB puhul võivad tähendada kümneid miljoneid eurosid aastas.

6. Rahvas toetab Rail Balticu uue raudtee ehitust?
EI TOETA. Küsitlused näitavad, et inimesed on oodanud Rail Balticult kiiret ja odavat reisirongi Euroopasse ja majanduskasvu. Praeguseks on enamik inimesi mõistnud, et Rail Baltic neid ei too.

7. Rail Balticu peatamine ei ole võimalik ehk „rong on läinud“?
EI OLE LÄINUD. Rail Balticu projekti saab peatada veel suhteliselt väikeste kuludega. Peatades RB rajamise, säästame sadu miljoneid eurosid, säästame looduskeskkonda ja vabastame tulevased põlved rumalate otsuste kinni maksmisest. Esimese sammu astumiseks tuleb Riigikogus kokkulepe Rail Balticu rajamiseks jätta ratifitseerimata.


Tule meelt avaldama 22. aprillil kell 12 Tallinna Vabaduse väljakul!
Eksperdid kõnelevad, muusikud musitseerivad, vaba rahvas mõtleb oma peaga.
Rail Baltic tuleb peatada!

Vaata ka: avalikultrailbalticust.ee