Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Õppus Kevadtorm näitas, kui kitsaks on Tallinn-Pärnu-Ikla tee liiklusele jäänud

-
29.05.2024
Kaubaautod
© UU

Kolmapäeval Riigikogu EKRE fraktsiooniga kohtumas käinud Eesti Taristuehitajate Liit tõi esile selle, kuidas Reformierakond ja Kaja Kallas on võimule pääsedes sisuliselt teede-ehitusele piduri pannud ja riigieelarve strateegia näeb ette ka edaspidist vahendite vähendamist nii teede-ehituseks kui -hooldeks. Tegu on väga riigivaenuliku poliitikaga.

Käisin kaitseliitlasena tänavusel Kevadtormil, Pärnumaale sõites autokastis ja naastes suure auto roolis. See, mis toimus Tallinn-Pärnu-Ikla maanteel, oli üle mõistuse. Juba väikese Kaitseliidu kolonni taha tekkis pikk järjekord, milles oli palju Euroopasse suunduvaid rekkasid. Need suured autod passisid peale üürikesi hetki, mil vastassuunavöönd oli möödasõiduks vaba, ning vajutasid siis gaasi, kuid sageli jagus seda hetke vaid üheks möödasõiduks, ning veokitel tuli leida koht pärisuunalisel rajal teiste pikivahe arvelt. Võib vaid arvata, kui väsitav ja pingeline on veoki-, aga ka teiste juhtide sõit ülekoormatud teel, eriti kui sõidetakse näiteks Saksamaale.

Samas olen sõitnud õppustele Keskpolügoonile ja Sirgalasse, kuhu sõita on lausa lust, sest Peterburi maantee on suures osas neljarealine – sõjaväekolonn võib sõita esimesel real, kiirematel on alati võimalus teisel rajal mööda sõita. Ei mingit närvikulu ega liiklusohtlikke olukordi. Just selles peitubki neljarealiste teede “võlu” – möödasõiduks ei pea minema vastassuunavööndisse, mis on liikluses üks ohtlikumaid manöövreid.

Reformierakonna valitsus tõmbas võimule tulles piduri peale mitte ainult neljarealiste teede ehitusele, vaid kogu teede-uuendamisele ning remondile, jättes raha vaid sinna, kus muidu lihtsalt ei saa. Eriti lühinägelik on see, et just Euroopa suunal ehk Ikla poole on liiklus jäetud “korkidesse” ehk sõitjaid on palju, aga tee ei vasta kaasaja nõuetele. Samas ehitatakse mingit monstrumit nimega Rail Baltic, millele ei saada eurorahasid ja mis jääb tõenäoliselt Eesti maksumaksja õlgadele, seda nii ehitamisel kui ekspuateerimisel, kusjuures vedusid ei tule tasuvuseks piisavalt, eriti Vene-suuna sanktsioneerimise tõttu.

EKRE alustas valitsuses olles suurejoonelist teedeprogrammi, soovides kaasata sinna ka erasektori, kuid pärast kaporatuuri võimupööret need plaanid lõpetati, nagu varem lõpetati kütuseaktsiisi raha suunamine ainult teede-ehitusse. Seega kärbib valitsus liiklusohutuse arvelt.

Jüri Kukk, toimetaja ja kaitseliitlane roolis