Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

MEEDIAVALVUR: Sõpruse sillale urineeriti kõrge kaarega

21.06.2024

Venemaa meedia – 47news, Kingissepa linnaportaal ja teised – kirjeldavad värvikalt olukorda Ivangorodi ja Narva vahelisel piiril.

Umbes 30 inimest veetsid öö Sõpruse sillal, kuna buss nr. 759 Sankt-Peterburg – Tallinn väljus Neevalinnast „tehnilistel põhjustel“ 17.15 asemel pool tundi hiljem.

Reisija Kirill räägib:

„Saabusime kontrollpunkti umbes pool üheksa, järjekord liikus aeglaselt, meid ehk bussireisijaid oli 20-25 inimest. Mina läbisin meie (Venemaa – I.M.) piiripunkti kell 22.59, mõni teine varem, mõni hiljem. Kõik jooksid Narva piiripunkti poole, umbes 200 meetrit, jõudsin sinna kell 23.01, kuid piir oli juba lukus… Narvas ootas meid teine Lux Expressi buss Tallinnasse (mõlemale bussile kehtib üks pilet). Mitte keegi reisijatest sellele ei jõudnud. Räägitakse, et üks noormees murdis läbi, kuid mina seda ei näinud. Aga mul väljus kell 10 lennuk, tagastamatu piletiga, teistelgi olid piletid. Ma isegi ei üritanud – pole mõtet… Mõni üritas, palus, isegi võret raputas. Eesti poolt tuli abivägi, võib-olla oodati meie poolt katset piirist läbi murda. Piirivalvurid selgitasid vene keeles, et süüdi olevat meie omad (Kirill kasutab mõistet „meie“ nagu venemaalane, pidades silmas Venemaad ja selle piirivalvureid), ja et ei olnud vaja lasta meid läbi minut enne sulgemist… Pidime pöörduma tagasi Venemaa kontrollpunkti, mis töötab ööpäevaringselt, aga seal oli ka järjekord nendest, kes ületavad piiri Eesti poolt. Seisin veel 2 tundi vihma all. Ei ole seal ei pinke ega peldikuid, on vaid väike katus (rahvas nimetab seda kasvuhooneks), kuid kui vihma sajab külje pealt, siis see katus ei päästa. Tulemuseks kaks piiriületamise templit, aga kasu on null. Siis tuli võtta takso, et sõita koju, aga taksojuhid on seal „maffia“, nöörivad 7-8 tuhat (usutavasti rubla – I.M.). Üritan saada tagasi vähemalt bussi piletiraha. Süüdlasi pole. Nendele, kes tahavad jõuda lennukile, soovitan sõita välja varem,“ tuleb Kirill järeldusele.

Teine sama bussi reisija Sergei, kes elab Eestis, samuti ei jõudnud Peterburgist koju ja ootas piiri avamist sillal:

„Eesti takistab silla ületamist selle keskel, me seisime seal 3 tundi kella 23-st kella 2-ni öösel, siis meil paluti sealt lahkuda ja me läksime tagasi. Räägitakse, et Ivangorodist helistati Narva ja paluti meid läbi lasta, kuid seal öeldi, et enne kella 7 ei ole lubatud. Kohale tuli KAPO (julgeolekupolitsei) automaatidega, jäid meist 15 meetri kaugusele seisma, kuid ei suheldud. Kes istus kohvritel, kes asfaldil, umbes 20-30 inimest – venelased, eestlased, ukrainlased ja teised. Mehed tegid häda pudelitesse, naised aga läksid eemale, moodustasid ringi ja lasid otse asfaldile. Piirivalvurid tegid näo, et ei näe, sest see on ju tegelikult rikkumine, kuid inimestel polnud enam valikut. Vihm ei olnud tugev, talutav, ainult jõe poolt puhus tugev tuul.“

Sergei jõudis koju kell 9 hommikul. Uudisteportaalist 47news helistati Lux Expressi infoliinile, kus selgitati, et buss hilines tõesti 30 minuti võrra, kuna Ivangorodis oodati Narvast reisijaid, kes läbisid piirikontrolli liiga kaua. Seepärast jõudiski buss Peterburgi hilinemisega.

Kompensatsiooni piiril tekkinud viivitusest tingitud hilinemise eest bussifirma ei maksa, kuna olukord piiril ei sõltu ju vedajast.

Jääb selline mulje, et olukorda piiril pingestatakse sihipäraselt – Venemaa poolne remont ja autokeeld, jälgid sõjakad showd kaldal, röövitud poid, täispuhutud lendavad kondoomid, ka salapärane eriolukord tähistamata piiriga jõel https://uueduudised.ee/uudis/eesti/meediavalvur-alguses-sillaremont-siis-poideroov-nuud-kas-ppa-teab-miks-on-narva-jogi-hetkel-tervenisti-suletud-vene-eriteenistuste-poolt/

Kogu see ebanormaalne olukord piiril pannakse vene propaganda poolt täies mahus Eesti süüks, nagu seda tegi Riigikogus ka sovett Jevgrafov. Inimestes köetakse üles viha Eesti vastu. Jah, ei ole vaja praegu Venemaale kippuda, aga kiputakse niikuinii, kuna tegemist on lausa eluviisiga.

Äkki peaks targem pool leidma lahenduse? Või on see Euroopa tööbörsidel praegu kintsu välgutava peaministri valitsuse jaoks liiga keeruline ülesanne?

Ivan Makarov

MEEDIAVALVUR: Pihkva oblast sai korralduse võtta vastu kõik Eestist põgenevad kaasmaalastest õpetajad