Kuigi noored on kärmemad kliimapaanikaga kaasa minema, tähendab auto neilegi rohkemaid võimalusi liikuda ja maailma näha, kuid maksukoormuse kiire kasvu tõttu on nemad esimesed, kelle käed autoni ei ulatu.
BNS vahendab: “SEB liisingujuhi Rein Karofeldi sõnul suureneb automaksu tulemusel veelgi nende noorte hulk, kellel puudub isiklik sõiduvahend.
Sel suvel SEB poolt läbi viidud uuringust selgus, et autot omavatest 18-29-aastastest noortest kogunisti 80 protsenti omavad enam kui viis aastat vana autot ning vaid neljal protsendil sellesse vanusegruppi kuuluvatel noortel on isiklikuks sõiduvahendiks uus auto.
“Kuigi trend osta algaja autojuhina kasutatud auto töötab maksustamisel pigem noorte kasuks, ei saa me automaksu kontekstis rääkida üheselt soovist reguleerida keskkonna saastamist,” ütles Karofeld.
Liisingujuhi sõnul tõstab planeeritav automaks kindlasti üldist elukallidust. “Eelmainitud uuringust ilmnes lisaks, et neljandik 18-29-aastastest Eestimaa noortest ei plaani tulevikus autot seotada ning peamise põhjusena toodi seejuures välja ebapiisavad rahalised vahendid. Automaksu kontekstis suurendab see arvatavasti isiklikku sõiduvahendit mitte omavate noorte hulka veelgi,” märkis Karofeld.”
Noored on kahjuks poliitiliselt väheaktiivsed ega protesteeri selle vastu, kui liberaalne riigivõim neilt võimalusi võtab. Nii näiteks kannatavad venestamise käes kõige rohkem eesti noored, kellel on Tallinnas raske leida sobivat tööd, sest igal pool nõutakse vene keele oskust, samas kui noored on võõrkeelte õppes orienteeritud inglise keelele.
Uued Uudised