Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Reformierakonna eurosaadik kurdab Vene varilaevastiku üle, mida tema enda valitsus taltsutada ei proovinudki

-
29.11.2024
Vene “varilaevastik” on Reformierakonna valitsedes ennast Eesti vetes hästi tundnud.
© Scanpix

Reformierakonnaga on alati see häda, et poliitoravad tõstatavad küsimusi, mida pidanuks ise võimul olles lahendama – nüüd on selliseks teemaks Läänemerel laamendav Vene varilaevastik.

BNS kirjutab: “Euroopa Parlamendi liikmed, nende hulgas väliskomisjoni aseesimees Urmas Paet, saatsid Euroopa Komisjonile arupärimise, milles küsivad, kuidas kavatseb Euroopa Komisjon takistada Venemaa varilaevastiku navigeerimist Taani väinades, sest see kujutab tohutut keskkonnaohtu Läänemerele ja paljudele liikmesriikidele.

“Tuhat päeva pärast seda, kui Venemaa alustas oma jõhkrat sissetungi Ukrainasse, toidab Vene varilaevastik ikka veel Vene sõjamasinat pideva rahavooga,” ütles Urmas Paet. “Need laevad kujutavad endas märkimisväärset keskkonnaohtu Läänemerele, sest tegemist on vananenud ja kindlustamata tankeritega, mis võivad lekkida,” lisas ta.

Paeti sõnul läbib kolmandik kõnealusest ekspordist Taani väinasid, mis annavad juurdepääsu Läänemerele ja ühtlasi Taani, Rootsi, Saksamaa, Poola, Leedu, Läti, Eesti ja Soome vetesse. “Läänemere keskmine sügavus on 52 meetrit samas kui Mehhiko lahes, kus toimus 2010. aastal tõsine naftaleke, on keskmine sügavus 1615 meetrit. Seega oleks naftaleke Läänemeres tohutu katastroof,” lisas Paet.

Euroopa Komisjonile saadetud arupärimises küsivad saadikud, milliseid meetmeid võtab komisjon vastavalt ÜRO mereõiguse konventsioonile, et vältida Venemaa de facto laevade Taani väinades navigeerimast, mis kujutavad endast tohutut keskkonnaohtu Läänemerele ja paljudele liikmesriikidele.”

Mis aga on toimunud just Reformierakonna ja Kaja Kallase valitsemise aegadel? Uudised peavoolumeediast.

Lähemal, kui võis arvata. Eesti vetes majandab Venemaa varilaevastik. (Äripäev, 5. juuni 2024). Ehk: “Läänemere siledas vees seisab ankrus naftatanker Oneiroi. Hiljuti vedas ta Vene naftat Primorskist Indiasse, seejärel tiirutas Araabia Ühendemiraatide, Sri Lanka ja Egiptuse vahel. Nüüd seisab ta teiste tankerite seas Eesti ranniku lähedal, oodates järjekorras, et siseneda jälle Venemaa sadamasse.”

Venemaa verist naftat vedavad tankerid tekitasid Eesti vetes esimese õlireostuse. (Delfi, 17. august 2023). Ehk “Venemaa sadamatesse pääsu ootavad naftatankerid on juba aastaid pidamas Eesti majandusvööndis isetekkelist ankruala, mille jaoks Eesti valitsus mitte mingit luba pole andnud ega sellesse ka sekkunud. Sel kevadel saime esimesed vitsad kätte: üks neist kümnetest tankeritest oli tekitanud merre vähemalt ruutkilomeetri suuruse õlireostuse, teine tekitas aga ulatusliku reostuse Läänemaa ranniku lähistel. /…/ Tegemist on alaga Lahemaa reidil Loksa ja Käsmu alal. Laevade liikumisi monitooriva portaali marinetraffic.com andmeil seisab seal tänagi hommikul ligi 20 peamiselt Libeeria ja Panama lipu all seilavat Venemaa verist kütust vedavat naftatanerit. Nende riikide lipu all on need tankerid ilmselgelt fiktiivselt ja omanikke tuleb otsida idanaabrite juurest.”

Ohtlik areng: Tallinna külje alla tekkis uus Vene naftat vedavate tankerite varilaevastik. (Delfi, 23. august 2024). Ehk: “Soome lahes asuvasse Eesti majandusvööndisse on tekkinud juba teine varilaevastik Venemaa naftat vedavatest tankeritest. Kui varem valmistas Eesti ametkondadele peavalu laevade isetekkeline ankruala Loksa ja Vaindloo saare vahel, siis nüüd on tankerid ankrud põhja lasknud otse Naissaare-tagustes vetes.”

Seega pole just Reformierakonna valitsused teinud mitte midagi, et Vene varilaevastikku tõrjuda, vaid on pigem selle tegutsemist soodustanud. Isegi nüüd ei tee Michal midagi, vaid Paet küsib abi Brüsseli isandalt.

Uued Uudised