Eesti jätkab rumala Rail Balticu projektiga, samas kui Lätis on sellega suured probleemid ning ka statistika ei tõota kallile trassile elujõudu.
BNS vahendab: “Bigbanki peaökonomisti Raul Eametsa sõnul näitab esmaspäeval avaldanud raudteetranspordi statistika näitab jätkuvat langustrendi.
“Tõsi on ka see, et reisijate arvud on olnud terve aasta suhteliselt stabiilsed: kui eelmise aasta novembris kasutas raudteetransporti 665 000 reisijat, siis selle aasta novembris 670 000. Kui minna veel aasta tagasi, siis kahe aasta kokkuvõttes ehk 2022. aasta novembrist kuni tänavu novembrini on reisijate arv kuus olnudki 652 000 reisijat ehk pragune seis on suhteliselt lähedal kahe aasta keskmisele,” ütles Eamets.
Tema sõnul teeb muret kauba transport, kus vähenemine on olnud aastaga tervelt 33,8 protsenti ning jaanuariga võrreldes on vähenemine 30 protsenti. Kahe aasta keskmine veoste käive kuus on olnud 787 000 tonni. “Seega ei ole tegemist mingi ühekordse langusega, vaid me näeme päris pikka ja seni jätkuvat langustrendi,” rääkis Eamets.
“Üldise majanduslanguse taustal ei ole see tulemus muidugi üllatav, lihtsalt paneb mõtlema, et mida või keda me sellel „kaua tehtud kaunikene“ Rail Balticul vedama hakkame? Võibolla on meil siin tegemist ainult raudtee probleemidega ja autotransport sellist pilti ei näita. Paraku ei ole meil autovedude kohta analoogset kuist statistikat ehk viimased andmed mahtude kohta on selle aasta teisest kvartalist,” lisas Eamets.”