Eesti ühiskond on viimasel ajal sattunud ränga riikliku maksupoliitika ohvriks, mistõttu paljud poliit-filosoofilised analüütikud küsivad, et kas see on taas ühe lääneliku tsivilisatsiooni lõpp – kehtestas ju ka Lääne-Rooma keisririik lõppstaadiumis oma impeeriumi püsimiseks meeletud maksud, kuni riiki lubatud ja ise tulnud barbarid võtsid ise sellise korruptiivse võimu üle.
Inimesed arutlevad sotsiaalmeedias selle üle avalikult ja otsekoheselt. Kunagi räägiti maakütte kohta nii, et teed küll parasjagu suure investeeringu, aga edaspidi saavad mitu põlvkonda peaaegu muidu maasooja, maksad ainult tehniliste lahenduste eest. Nüüd maksustatakse kõik ja unistus tasuta toasoojast haihtub nagu soe ise.
Inimesed arutlevad: ostsid auto ja peaksid nüüd justkui selle omanik olema, aga ei – sa maksad oma omandilt obrokit edasi. Otsid tüki maad, peaksid olema justkui maaomanik, aga ei – sa maksad nagu rentnik maamaksu edasi, sinu maad käsutab keegi kuskil edasi.
Ei teagi, mis ühiskond see on. Kapitalistlik kindlasti mitte, sest seal peaks eraomand olema puutumatu. Sotsialistlik ka veel päris mitte, sest mingi eraomand on ju säilinud. Kõige rohkem sarnanevad asjad feodalismile ja üha enam mongoli-tatari Kuldhordile, kus maksukogujad ratsutavad kohale, korjavad ära kõik, mis silma jääb, peksavad ja vägistavad ka oma lõbuks – kuni järgmise maksukogumiseni.
Muidugi on kurnav-hävitav maksupoliitika osake sotsialismihõngulisest rohepöördest -maksukoormusega tahetakse teha lõpp tarbimisele ja sealtkaudu lihtinimeste eraomandile. Odav “puhas” elekter on suurim bluff, sest siis inimesed ju ei lõpetaks tarbimist ja ettevõtjad tootmist. Keegi saab kuskil siiski kasu, nagu Bolt, kes pakub väljasuretatavale eraautopargile asenduseks oma kärusid.
Postimees kirjutab: “Euroopa Liit nõuab, et kõik riigid hakkaksid oma tarbijaid uue maksuga koormama. Asi puudutab Euroopa Liidus nn ETS 2 direktiivi (Eestis jookseb see atmosfääriõhu kaitse seaduse all), millega laiendatakse heitkogustega kauplemise süsteemi ehitistele ja transpordile. Maakeeles: kui varem tuli CO2 kvoodi eest maksta 43 ettevõttel – Ida-Viru põlevkivielektrijaamadel ja suurtööstusel, siis nüüd saavad selle lisamaksuga nuheldud kõik, kes seni veel ETS 1 alt välja jäänud: väiksem kaugküttepakkuja, kes kasutab gaasi, kivisütt, (põlevkivi on ETS1 all juba) või muud fossiilset kütust. Uue maksu alla pannakse ka transpordikütused, mis tähendab automaatset hinnatõusu tanklates.”
Kui Ameerika abi Ukrainale nüüd ära kukub ja patsifistlikuna elanud Euroopa hakkab iga hinna eest ukrainlasi relvastama, siis on uued maksutõusud vältimatud. Nagu ka kogu selle süsteemi kokkukukkumine.
Brüsselist ratsutavad nüüd kohale järgmised baskakid…
Uued Uudised