Vahetult enne 16. detsembrile kavandatud Eesti Ohutusjuurdluse Keskuse (OJK) parvlaev Estonia esialgse hinnangu lõpparuande tutvustamist jõudis Eesti ja Rootsi parlamendiliikmeteni sõltumatu uurimisrühma Baltic Marine Technical Investigation Groupi (BMTIG) koostatud analüüs.
Rootsi uurimisrühma avaldatud materjalide hulgas on mitmeid tehnilisi raporteid, laevakere kahjustuste käsitlusi, energiabilansi arvutusi ning hüdrodünaamilisi mudeleid. Samuti sisaldab uurimus geotehnilisi võrdlusi ja visuaalset animatsiooni, mis kirjeldab laeva liikumist vahetult enne uppumist. BMTIG järeldab, et Estonia kerel tuvastatud vigastused võisid tekkida ajal, mil alus viibis veel veepinnal, mis seab küsimärgi alla ametlikes uurimistes esitatud sündmuste käigu.
Sõltumatu uurimisprojekti analüüs tugineb varasematele ametlikele andmetele ning kogu seni avalikustatud materjalile, mille on koostanud Rootsi Riiklik Avariikomisjon (SHK) ja Eesti Ohutusjuurdluse Keskus. Uurimisrühmal oli ligipääs ka Margus Kurmi juhitud ekspeditsiooni kogutud andmetele.
Valminud analüüs ei kinnita 16. detsembril tutvustatud ametliku lõpparuande järeldusi. Pigem osutavad faktid teistsugusele arengule.
BMTIG analüüsi põhipunktid:
👆 Vaata sõltumatu uurimisrühma koostatud analüüsi kokkuvõtet uudisloo päises asuvast eestikeelsete subtiitritega varustatud videost!
BMTIG analüüsiga saab tutvuda nende kodulehel.