Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

„Räägime asjast 3“: tasuta ühistransporti pole olemas, on juba kinnimakstud transport

-
29.04.2018
Ühistransport ei tohiks saada uueks umbkeelsete koondumiskohaks.
© UU

Saate „Räägime asjast“ kolmanda teemana püstitus Keskerakonna lubatud üleriigiline tasuta ühistransport.

Martin Helme sõnul pole tasuta bussisõitu olemas, vaid on subsideeritud ehk juba tasutud sõiduvõimalus. „35 miljonit eurot ühistranspordi peale on mäda plaan, sest kulud järgmistel aastatel tõusevad, aga tulu ei tule,“ märkis ta. Lisaks tõstab kindlasti kulusid ka liinivõrgu nn ümbervaatamine.

„Praegune ajast ja arust liinivõrk ei teeni reisijaid, vaid bussifirmasid, sest makstakse ju kilomeetri pealt ja firma bussid sõidavad, olenemata sellest, kas reisijaid on või ei ole,“ selgitas Martin Helme. „Seda skeemi edaspidi laiendatakse – kilomeetreid antakse olemasolevate lepingute põhjal juurde, seniste firmade kaudu mängitakse bussiturg ümber, aga see ei teeni ju inimeste, vaid vedajate huve!“

Mart Helme sõnul sai Savisaar omal ajal aru, et rikkaimas omavalitsuses ehk Tallinnas tasuta ühistransport mingil moel toimib, Ratas ja Simson aga ei saa aru, et tohutute erinevustega üleriigilises võrgustikus, kus on palju erinevaid omavalitsusi, see ei toimi. Martin Helme lisas, et ka Tallinnas pole ühistransporditeenus kvaliteetne, see on suurim eelarve kuluartikkel ning on tekitanud tohutut raiskamist ja korruptsiooni.

Edasi läks jutt linnatranspordiametnike peale, kellel on kodus kümmekond autot, ja linnapea Taavi Aasa peale, kes seda ei märganud – aga ka tema saab oma 5300-eurosele brutopalgale lisaks veel 3000 eurot erinevatest linna äriühingute nõukogudest. Need nõukogud aga on täis keskerakondlasi, kes teenivad lisaraha suurte summadena mitmest kohast, seda suuruses 350, 500, 750 ja nõukogu esimehed ka 1000 eurot ühest nõukogust. Nende muidusaajate seas on erandina ka paar parteitut spetsialisti ja kapten Zuzu ehk abilinnapea Izmailova.

„Kogu süsteem on korruptiivne, sest need inimesed ei tee tööd, see on parteipoliitiline tehing – milline on näiteks Riigikogu liikme Siret Kotka kompetentsus linnatranspordi nõukogus?“ küsis Mart Helme. Martin Helme meenutas, et Tallinnas surid tasuta ühistranspordi tõttu kommertsliinid välja ja nüüd tahab Kadri Simson teha üheainsa ministri määrusega seda, et sama juhtuks ka üleriigilises mastaabis nii bussi- kui ka raudteeliikluses, kus korruptsiooni ja kantimisega võetakse reisijatelt ära töötavad liinid.

„Samas aga ei leita raha, et Põlva ja Valga haiglate sünnitusosakonnad alles hoida,“ nentis Mart Helme. Ta juhtis tähelepanu ka sellele, et teised koalitsioonipartnerid Keskide plaane ei toeta, kuid Jüri Ratas räägib ikkagi odavamatest hindadest ja parematest liinigraafikutest, sest ta näeb hundikarja eesotsas Toomide ja Kõlvartitega endale kallale sööstmas ega tohi ennast haavatud karjajuhina näidata.

Martin Helme arvates võib sügiseks Eestit oodata vähemusvalitsus, mis midagi ei tee, sest tal pole selleks võimalusi ega Riigikogu toetust, ning kuna on tulemas korralised valimised, ei saa valitsuse töövõimetuse tõttu ka erakorraliselt midagi ette võtta – ja siis tuleb tiibade loperdades Reformierakonna messias Kaja Kallas, et riiki päästa ja uued valimised võita – seda muidugi iroonia aspektist võttes.