Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Helle-Moonika Helme: surrogaatemaduses võidakse ära kasutada ära tuhandete naiste vaesust

-
17.10.2018
Helle-Moonika Helme arvab, et surrogaatemadus toob endaga kaasa vaesuses olevate naiste ärakasutamise.
© Mihkel Maripuu/Postimees

Kuna viimasel ajal on palju räägitud surrogaatemadusest, soovitab EKRE poliitik Helle-Moonika Helme jälgida, kuidas see teema seondub muude eetiliste ja moraalsete teemadega, kus õilsa idee varjus hakatakse ajama kuritegelikku äri.

“Ka mind kurvastab, et see teema on muutunud ideoloogiliseks relvaks. Eestis just LGBT aktivistide käes. Kahjuks peame seda rinnet hoidma, tuginedes väga selgelt Eesti seadustele ja vastavatele paragrahvidele. Kui astume üle piirist, kus miski on heade asjade nimel lubatud, kasutavad seda ära kohe need, kes ei hooli eetikast, moraalist ega inimlikkusest. See on paraku nii.

Võtame kasvõi elundidoonorlusega seotu. Algselt inimeste aitamiseks mõeldud ning meditsiini arengu ja tehnikarevolutsiooniga toestatult on elundidoonorlus oma hämarates ja kuritegelikes vormides võtnud õõvastavad mõõtmed, mistõttu arengumaades ja kolmandas maailmas kaovad jäljetult inimesed, neid tapetakse elundite saamise nimel, vaeste perede isad-emad sandistavad end ja müüvad selleks, et toita oma lapsi, ära oma neeru….

Samuti on surrogaatemaduse hämar pool see, mida me näeme LGBT agendas ning mitte ainult. Selle õõvastavamaid vorme kasutades orjastatakse ja kasutatakse ära tuhandeid vaeste riikide naisi, sundides neid kandma ja sünnitama lapsi, kes neilt kohe ära võetakse ja saadetakse suure raha eest lastetutele rikastele paaridele üle maailma. Ma siiski pigem olen seisukohal, et ennem jäägu üks lastetu paar ilma lapseta või kasutagu lapse saamiseks mõnda teist viisi (näiteks lapsendamist), kui et selle nimel peavad kannatama tuhanded naised kolmandas maailmas.

Me peaksime ometi aru saama, et nii nagu me räägime globaalsest vastutusest kliimapoliitikas või tarbimisharjumusi kujundades, peame hakkama rääkima ka suuremast vastutusest väga inimlike vajaduste rahuldamisel. Kui me riideid valides arvestame sellega, et nende tootmises ei oleks kasutatud lapstööjõudu, kohvi ostes oleme solidaarsed kolmanda maailma põllumeestega, siis miks me ikka veel ei taha näha samasugust probleemi laste ostmisel ja müümisel, mida surrogaatemaduse seadustamine paratamatult kaasa toob? Olen nõus, et seda teemat võib arutada lähisugulaste puhul, kuid lihtsalt lubades surrogaatemadust kõigile, osaleme globaalses ja väga jälke vorme võtta võivas inimkaubanduses.”