Hiljutiste Vakra ja Kovalenko plagiaadiskandaalide põhjal ei tundu enda võõraste sulgedega ehtimine selle seltskonna puhul enam mitte erandi, vaid reeglina.
Turundajate Liit kirjutas 26. veebruaril oma kodulehel: “Facebookis on ringlemas Noorte Sotsiaaldemokraatide reklaam „Ära lase enda eest otsustada“, mis meenutab väga USA vahevalimiste 2018. aasta reklaami „Dear young people, don’t vote”.”
Turundajate Liidu küsimusele, kes tegu on plagiaadiga, vastas Sotsiaaldemokraatliku Erakonna kommunikatsioonijuht Andri Maimets: „Tegemist on meie noorte tehtud lõbusa kodumaise remake’iga viimaste aegade ühest parimast, aga ka mõjusaimast noortele suunatud valimisvideost, miks mitte jätta valimata.“
“Veel üks sotside häbitu plagiaat. Võtsid üle rahvusvahelise reklaami ja tegid sellest Eesti versiooni. Ei alguses ega lõpus ole vihjet, et see idee on kuskilt kopeeritud, väikest viisakustki. Isegi naljad on kopeeritud, mõni väike erand. Orginaal oli väga vaimukas, ja mis salata ka Eesti oma, aga end võõraste sulgedega ehtida pole ilus. Nagu ka selle FB südame autorlus oli alguses maha salatud,” kirjutab üks inimene Uutele Uudistele.
Eks oma tegusid saab õigustada mistahes ettekäändega, aga see ei väära fakti, et noormarksistid õpivad juba noorena võõrast loomingut pätsama ja seda enda huvides kasutama – sealt tulevadki nende ridadesse uued Kovalenkod ja Vakrad.
„Dear young people, don’t vote” originaal.
Allikad: Turundajate Liit, Youtube