Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Paul Oja Soomest: õigest kokkuhoiust ja mida peaministri peaga teha 

-
12.10.2019
Paul Oja on EKRE Soome osakonna liige ja Uute Uudiste kaasautor.
© UU

Uute Uudiste kaasautor Soomest Paul Oja kirjutab taas sellest, mis põhjanaabrite juures uudist on.

“Soome Iltalehti on paaris numbris kirjeldanud juhtumit, mis on Soomes üsna haruldane.

Suure konteinerveoki kogenud naisjuht, kes on aastakümneid rahvusvahelistel vedudel töötanud, võttis Vuosaare sadamas Helsingis raske merekonteineri oma veokile ja hakkas sellega sihtkohta sõitma. Üsna sadama lähedal pidas politseipatrull ta kinni ja väitis, et konteineri kinnituslukud on puha lahti. Naine seletas küll, et erinevad konteinerid kinnitatakse erineval moel ja erinevate lukkudega, kuid politseinik kogenud juhi juttu ei uskunud ja trahvinõue läks kohtusse.

Kohus tunnistas, et ei taipa konteineritest ja nende kinnitamisest ööd ega mütsi, kuid teatud seadusepügalatele toetudes otsustas, et antud olukorras on rohkem põhjust uskuda politseinikku, ja määras autojuhi trahvi maksma.

Juht oli enda õiguses nii kindel, et kaebas kohtuotsuse edasi teise astme kohtusse ja kutsus tunnistajaks Riikliku Tehnikauurimise Instituudi inseneri, kes oli just raskliikluse asjatundja. Ka sündmuskohal võetud pildid lukkudest olid juhil käepärast.

Asjatundja tegi kohtule selgeks, et just juhil oli õigus ja seekord oli politseinik see, kes asja tehnilist poolt üldsegi ei taibanud.

Ajakirjanik Risto Kunnas toob ära Liikuva Politsei Traditsioonide Seltsi esimehe Jyrki Haapala arvamuse. Viis aastat tagasi lõpetati Liikuva Politsei ehk liiklusjärelevalve osakonna tegevus ning selle ülesanded anti üle teistele osakondadele. Selle aja jooksul on liiklusjärelevalve tase Soomes lausa põrmu varisenud.

Eespool kirjeldatud juhtum on Haapala meelest musternäide politseiniku tehnilisest asjatundmatusest. Liikuva Politsei ajal läbisid kõik sinna kuuluvad politseinikud liiklus- ja transpordialase erikoolituse, mis nüüd täiesti puudub. Selts püüab praegu sinnapoole, et Eduskunta võtaks vastu seaduse liiklusjärelevalve osakonna uuesti asutamise kohta.

Mulle tuli meelde, et kunagi, 13. septembril 2012, kirjutas ajaleht Savon Sanomat, et Liikuv Politsei toob riigikassasse tulu umbes 20 miljonit eurot aastas. Summa koguneb trahvidest ja ülekoormatusmaksudest. Politsei kõrgem juhatus kavatseb lõpetada Liikuva Politsei tegevuse, kuna sel kombel säästetaks 6 miljoni võrra kulusid.

Kirjeldatud kavatsus tehtigi omal ajal teoks. Tulemused on selgesti näha.

Millega aga tegeleb Soome valitsus praegu, millised küsimused on ta agendas tähtsamatel kohtadel?

Helsingi ülikooli teadur Antti Ronkanen seletab Suomen Kuvalehti värskes (11.10.) numbris, et 17. ja 18. oktoobril on tulemas Euroopa Nõukogu koosolek, mis on Soomele eriti oluline. Koosoleku päevakorras on muuhulgas üks Soome eesistujaperioodi tähtsamaid eesmärke – nagu Ronkanen seda eriti diplomaatiliselt nimetab – „õigusriigi põhimõtte uus rahastamisinstrument“.

Lihtkeeles tähendab see nende riikide toetusest ilmajätmist, kes liberaalglobalistlikke, rahvusriikide hävingu heaks töötavaid kohtunikke korrale kutsuda või koguni ametist eemaldada kavatsevad. Tõsi küll, teadur kahtleb kõvasti, kas kõik liikmesriigid ikka nõustuvad sellise „rahastamisinstrumendiga“.

Kodumaal on peaminister Antti Rinne (sd) lubanud oma pea pandiks panna, et valitsus, majanduskasvu tunduvale aeglustumisele vaatamata, järgmise aasta augustiks 30 000 uut töökohta tekitada suudab. Selle kohta poetas keegi Põlissoomlaste rahvasaadikutest: „Mida me selle peaministri peaga peale hakkame, me tahame Soomele paremat valitsust“.