Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Deniss Boroditšile: kas pikkade tööpäevadega nõus olevast ukrainlasest ikka saaks “puhanud motiveeritud välistöötaja”?

-
25.10.2019
Ühistransport ei tohiks saada uueks umbkeelsete koondumiskohaks.
© UU

Võõrtööjõu sisseveo tahe on sedavõrd suur, et see matab äriinimestel mõistuse – nagu ka pealinna ühe ametkonna juhil.

Tallinna Linnatranspordi AS-i (TLT) juhi Deniss Boroditši hinnangul võiks Eesti bussijuhtide põuda vajadusel aidata leevendada välistööjõud. “Minu meelest parem võtta välismaalane, kes on hästi motiveeritud siin töötama, kui seda tööd teeb inimene, kes on ületöötanud, üleväsinud, sest ärme unusta, mis vastutust bussijuht kannab, kui ta veab inimesi, olgu need lapsed või tavalised reisijad. Mina pigem eelistan, et seda teeb puhanud motiveeritud välistöötaja, kui ületöötanud, väsinud kohalik inimene,” rääkis Boroditš ERR-ile.

Boroditši seisukoht on asjatundmatu või demagoogiline – ta peab kohalikku, siin peret ja kodu omavat töötajat “ületöötanuks”, samas kui võõrtöölisi, kel nagunii siin ühikas elades midagi teha pole ja kes meelsasti pikki tööpäevi teeksid, nimetab ta “puhanud motiveeritud välistöötajateks”.

Võõrsile tööd otsima tulnute motivatsioon on palju teenida, et raha koju saata, ja seda ka siis, kui tööpäevad on pikemad kui kohalikel – see on vana tõde, mida jagab iga mujal tööl käinu. Võõrtöölised tulevadki arenenud maadesse üle töötama ehk rohkem teenima.

Delfi Ärileht kirjutas alles sel suvel ukrainlasest Arsenist, kes on siia ka oma ettevõtte loonud, kuid ületab pidevalt liikluses kiirust ja peab eestlasi liiga seaduskuulelikeks. “Samas nimetab Arsen eestlasi laiskadeks, kuna nad on valmis vaid viiel päeval nädalas kaheksa tundi tööd tegema, samas kui ukrainlased on valmis töötama kuuel päeval nädala ja 10–12 tundi jutti,” kirjutas Delfi.

Nagu näha, on just ukrainlased valmis üle töötama ja neid bussirooli lasta oleks just üliohtlik. Seega tuleks ikkagi eelistada kohalikku tööjõudu ja teha nii, et nad ei oleks ületöötanud, vaid saaksid ennast normaalselt välja puhata. On ju ületöötamine pigem bussifirma süü, kes inimesed rooli laseb – ta laseb ka ukrainlased, kui need soovi avaldavad.

Lisaks saaks Eesti ühistransport juurde hunniku umbkeelseid juhte (vaevalt et teeninduses domineerivat kehva keeleoskust arvestades bussijuhid paremad saavad olema), kes ei oska reisijatega suhelda ega ka neile teed juhatada. Vähemalt NLiidu poolt tulijatel jätab ka teeninduslik töökultuur soovida.

Deniss Boroditsi tausta järgi otsustades on võõrtööjõu sisseveo mõjust Eesti rahvusriigile täiesti suva ning Kesk- ja Reformierakonna vahel pendeldajana esindab ta pigem orjatööjõudu soovivaid ettevõtjaid. Just Reformierakonna valitsemise ajal said Tallinna bussijuhtidest Helsingi roolikeerajad.

UU