„Mõtlemisraskustega ja lugemisvõimetud inimesed hüüavad järjest enam: kõik on muutunud, maailmas on kõik teistmoodi! Ja keegi ei taha olla ju vanamoodne…
Ligi 25 aastat psühholoogia fundamentaaluuringuid lugenud-uurinud inimesena kinnitan: inimene psüühilise olendina muutunud pole. Maailmaga „tutvumine“ virtuaalselt ei kujunda aga lastel mõisteid ja mõtlemist ennast. Sestap ärge kartke olla vanamoodsad, kui mängus on TEADUS“.
„Kui õpetaja võtab oma töö aluseks TEADUSE (arengupsühholoogia, didaktika omandamispsühholoogiaga ja tunneb pedagoogika ajalugu) ning mõtestab seda isikupärast-ainest lähtuvalt, siis on tal lihtne töötada – ei pea tõmblema, kuulama asjatundmatuid soovitusi ega tormama mööda elukaugeid seminare-konverentse“.
(Peep Leppik, PhD, pedagoog-metoodik).
55 aastat õpetajana töötanud autor vaatleb taas teaduspõhiselt inimese olulisima võime – MÕTLEMISE (ka lapse arengu) küsimusi tänases kodus-koolis.
Palju on näiteid meie mõtlemisvõime (ka arukuse – IQ) langusest Eestis ja maailmas mujalgi ning eks minda ka nende PÕHJUSTE juurde. Siin on abiks veel ulatuslik soovituslik kirjandus, vihjed autori loengutele TTÜs ja TÜs ning tema digiteeritud raamatutele (kõik veebis tasuta).
Samas antakse mõista, et see raamatuke (Peep Leppik „Carpe diem“, Eesti Ülikoolide Kirjastus, 2020, 79 lk.) jääb ühtlasi autori luigelauluks…