Keskkonnaameti tegevus on olnud alates 2002. aastast kuni tänaseni äärmiselt vastuoluline, põhjustades praeguse olukorra, mis vajab Vabariigi Valitsuse tasemel sekkumist ning tekitab kahju kõigile osapooltele ressursside raiskamise näol.
Keskkonnaamet on juba on 2002. aastal kiitnud heaks Linnamäe hüdroelektrijaama (HEJ) taastamiseks vajaliku keskkonnamõjude hindamise (KMH), samuti on 2004. aastal keskkonnaminister Villu Reiljan lõhejõgede nimekirja määruse seletuskirjas kinnitanud, et nimistu ei puuduta olemasolevaid vesiehitisi.
Tuleb lugeda üldiselt teadaolevaks, et hüdroelektrijaama ei rajata viieks ega kümneks aastaks, Keskkonnaamet pidi 2002. aastal KMHd heaks kiites kindlasti arvestama, et jaama tegevusaeg on pigem vahemikus 50 kuni 100 aastat.
Ometigi on keskkonnaametnikud seejärel kohaliku omavalitsusega ja avalikkusega kooskõlastamata sokutanud paisjärve ala koos elektrijaamaga Natura 2000 nimekirja ja hakanud seejärel võitlema paisu lammutamise nimel. 2014. aasta Keskkonnaameti kiri Keskkonnaministeeriumile andis selge signaali asjaosalistele ja huvitatud isikutele, et Keskkonnaamet on valmis kalakaitselised eesmärgid üle vaatama, säilitades paisjärve ning HEJ ning jättes paisjärve aluse ala lõheliste nimistust välja.
Jääb senini arusaamatuks, mille alusel , kuidas ja millal muudeti Keskkonnaameti 25.11.2014 kirjas toodud seisukohti ja miks Keskkonnaamet käesolevas KMH menetluses vastupidiselt 2014. aasta seisukohale deklareerib, et paisjärve aluseid kaitse-eesmärke ei muudeta?!
HMS § 5 lg 2 sätestab haldusorgani kohustuse, et haldusmenetlus viiakse läbi eesmärgipäraselt ja efektiivselt, samuti võimalikult lihtsalt ja kiirelt, vältides üleliigseid kulutusi ja ebameeldivusi isikutele.
Paraku tuleb tõdeda, et Keskkonnaameti vastuoluline käitumine ja tegutsemine seisukohtade andmisel Linnamäe paisu ja HEJ tegevuse tuleviku määramise osas, on kaasa toonud nii menetlejale endale kui Muinsuskaitseametile, Jõelähtme vallale ja Wooluvabrik OÜ-le väga suuri ressursikulusid.
Oleme seisukohal, et kui KMH menetluse eesmärgipärasust, efektiivsust ja kuluökonoomsust peaks hindama halduskohus kogu Keskkonnaameti kaasneva tegevuse luban/ei luba/luban jälle/ikka ei luba taustsüsteemis, on kindlasti alust Keskkonnaameti tegevust taunida ning Vabariigi Valitsuse tasandil vastu võtta otsus, mis säilitab Linnamäe paisu tänases seisukorras ja võimaldab kahel hüdroelektrijaamal rahulikult roheenergiat toota.
Kai Rimmel
Riigikogu EKRE fraktsiooni liige
Riigikogu Linnamäe hüdroelektrijaama kaitse toetusrühma esimees
Jõelähtme Vallavolikogu liige