Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

EKRE ei ole Rakveres rahul lumelükkamisega: kas üks abilinnapea saab tõesti teise käest trahvi?

-
21.02.2022
Rakvere
© UU

Rakvere linnavolikogu opositsioon esitas viimatisel linnavolikogu istungil abilinnapea Kert Karusele kaks arupärimist: üks oli talihoolduse korralduse ja teine linnaliinibussi hanke kohta. Mõlema puhul on toetutud linnakodanike pöördumistele.

Valimiseelne lubadus kodanike majaesine puhtaks pühkida, mis läks sisse ka Keskerakonna ja Isamaa koalitsioonileppesse, peaks hakkama kehtima alles järgmisest talvest, kuid sel talvel pole saadud hakkama isegi sõiduteedelt lume koristamisega, rääkimata kõnniteedest.

Nõnda seisabki abilinnapea Kert Karusele suunatud arupärimises kokkuvõttes järgmine: „Käesolev talv on näidanud, et Rakvere linnavalitsus ei ole saanud hakkama talihooldusega linna tänavatel ei sõiduteedel, kõnni- ega kergliiklusteedel. Kogu talihooldus on ebaprofessionaalselt koordineeritud, läbi mille on tekitatud elu- ja liiklusohtlikke teelõike ning ristmikke nii jalakäijatele kui autodega liiklejatele.
Korduvalt ja mitmel tänaval on olnud lumetõrje mitu päeva peale sadu olnud tegemata. Samuti on mitmed kesklinna sõiduteed tavalisele sõiduautolegi kohati väga raskelt läbitavad.
Rakvere linnamajandusvaldkonna abilinnapea on korduvalt vastanud kodanike kõnedele teede korrashoiu küsimustes üleolevalt, jättes ükskõikse mulje kodanike murede lahendamisel. Lumelükkamise käigus on kahjustatud mitmes kohtas linna haljasalasid.
Linn on loonud kümneid liiklusohtlikke ristmikke, kus lumi on kuhjatud sellisesse kõrgusse, mis on sulgenud vaate täielikult.
Lähtudes eelnevast palume vastata alljärgnevatele küsimustele linnamajanduse abilinnapea Kert Karusel:
*Kes vastutas ja vastutab talihoolduse korraldamise eest konkreetselt (nimi )? Kes annab esmase korralduse, millal peab teede hooldusega alustama, millises konditsioonis peavad olema teed peale hooldust ja mitmel korral päevas/nädalas oli korraldus vastavaid töid teostada?
*Kes pidi kontrollima teede hooldukvaliteeti?
*Millises summas ning millistele talihooldusettevõtetele on tehtud trahve ebakvaliteetse hoolduse ja tegemata töö eest?
*Kes ja millises mahus maksab kinni lumelükkamise käigus haljasaladele tekitatud kahjud?
Vahemärkus: abilinnapea Kert Karus on öelnud kohaliku lehe veergudel, et kui teed ei vasta nõuetele, väljastab ta trahvid hooldajale, hoolimata ka sellest kui seda peab tegema kõrvalkabinetis istuva teise abilinnapea Neeme Jaak Paabu ettevõttele. Mõlemad esindavad erakonda Isamaa. Viimane omakorda on tunnistanud meediale, et ta käib ise öösiti traktoriroolis lund lükkamas. Kui ta saab selle eest ka tasu, siis see asi haiseb üsna vängelt.
Teine arupärimine oli linnaliini bussiliikluse hanke kohta:
*Miks viivitati nii kaua bussihanke väljakuulutamisega?
*Mis põhjusel telliti Rakvere mõistes täiesti ebaratsionaalselt suure kulu ja halva manööverdamisvõimega viis aastat kasutuses olnud bussid?
*Milline on statistika: sõitjate arv, pileti tulu ja linna igakuine makse bussifirmale?
*Miks võeti üle Rakvere valda sõitev liinilõik Põhjakeskusesse? Põhjakeskusesse korraldas varem vedu erafirma.
*Millistel kaalutlustel otsustati Raudteejaama sõitva bussi marsruut? Varasemalt oli see mõeldud sõitma vaid Raudteejaam – Kesklinn.

„Mõlemale arupärimisele oodatakse vastust järgmisel volikogu istungil, mis toimub alles 30. märtsil, misajaks peaks lumi juba läinud olema, kuid küsimusi sula ära ei vii,“ kommenteeris volikogu liige Aarne Mäe (EKRE).

Vastuseid saab kuulata ülekannetes, sest lõpuks ometi on saali ilmunud ka uhked kaamerad, mis volikogu istungitest ülekandeid hakkavad tegema – see oli ka EKRE üks programmipunkte, et muuta linna juhtimine avalikkusele palju läbipaistvamaks.