Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Y-põlvkond ja Ida-Euroopa riikide inimesed usaldavad kasutatud autode müüjaid kõige vähem

-
30.08.2022
Tallinna tänavad
© Uued Uudised

Uuringud näitavad, millises riigis usaldatakse kasutatud autode müüjaid kõige rohkem ja millises kõige vähem.

Usaldus mängib kasutatud auto ostmisel väga olulist rolli. Erinevate riikide elanike usaldus oma kohaliku sõidukituru suhtes on väga erinev. carVerticali eksperdid küsitlesid 17 riigis kokku 4500 inimest, et teha kindlaks, mida nad kasutatud autode müüjatest arvavad.

Vastajatelt küsiti, kas nad usaldavad kasutatud autode müüjaid, kas nad arvavad, et kasutatud sõiduki ostmine on ohutu ja kas nad eeldavad, et müüjad räägivad neile tõtt.

Britid usaldavad automüüjaid kõige rohkem

Kesk- ja Lääne-Euroopa ostjad usaldavad müüjaid rohkem kui Ida-Euroopa inimesed, kus erinevad pettused on sagedasemad.

Kõige rohkem usaldatakse kautatud autode müüjaid Ühendkuningriigis (usaldusindeks 122,2), Soomes (120,4), Sloveenias (109,7), Saksamaal (109,4), Slovakkias (107,5) ja Tšehhi Vabariigis (106,4).

Suur usaldus müüjate vastu ei tähenda aga, et nad on seda usaldust väärt. Ühendkuningriigis on 14,5% autodel läbisõidunäitu keritud, mis viitab, et kasutatud autode turg ei ole läbipaistev. Kuna britid usaldavad automüüjaid rohkem kui inimesed teistest riikidest, võivad nad olla pettuste suhtes haavatavamad.

Autoekspert ja carVerticali kommunikatsioonijuht Matas Buzelis selgitab, et Ühendkuningriik on ülejäänud Euroopast väga erinev, sest imporditud kasutatud autode osakaal on seal oluliselt väiksem.

„Väiksema impordi turuosaga Ühendkuningriigis on vähem piiriüleseid kasutatud autode tehinguid. See tähendab, et keritud läbisõiduga auto saamise risk võib olla küll väiksem, aga Ühendkuningriigi autoturul on teised probleemid. Sõiduki mahakandmise varjamine või probleemid sõiduki finantseerimisega võivad kaasa tuua halva autoostukogemuse,“ selgitab Matas Buzelis.

Kõige vähem usaldatakse kasutatud autode müüjaid Ida-Euroopas

Keskmise usaldustasemega riikide hulka kuuluvad Prantsusmaa (102), Serbia (100,2), Läti (94,5), Poola (94,2), Itaalia (93,7), Horvaatia (93,3) ja Rumeenia (92,8). Nendes riikides elavad ostjad näivad olevat ebaausatest müüjatest rohkem teadlikud ja on kasutatud auto ostmisel tavalisest ettevaatlikumad.

Kõige vähem usaldatakse automüüjaid Eestis (88), Leedus (81,6), Ungaris (80,5) ja Bulgaarias (79,5).

Nendes riikides on pikk autopettuste ajalugu. Paljude sõidukite läbisõitu on keritud või on tegemist minevikus raske avarii läbi teinud autoga. Kuna paljud sõidukijuhid on saanud nendes riikides ebaausate müüjate poolt petta, on keskmine usaldus müüjate suhtes madal.

Buzelis märgib, et kasutatud autode voog liigub üldiselt läänest itta. Tavaliselt keritakse kasutatud sõiduki läbisõitu riikides, kuhu nad eksporditakse ja pannakse siis kasutatud autode turul müüki. Petistest müüjad pakuvad konkurentsivõimelisi hindu, mis toimub sageli sõiduki ajaloo võltsimise hinnaga.

Y-põlvkond ei usalda kasutatud autode müüjaid

Vastavalt carVerticali küsitlusele usaldab kasutatud sõidukite müüjaid 55% juhtidest, kes teavad potentsiaalse auto kohta palju tehnilisi aspekte. Autosid vähem tundvad inimesed usaldavad müüjaid tavaliselt vähem (17,5%).

Kui ostjaks on kvalifitseeritud automehaanik, oskab ta halvas seisukorras autosid vältida ega pea oma rahaga riskima. Inimesel, kelle teadmised autodest on piiratud, võib olla raske müüjaid usaldada, kuna ta ei oska halva ostu vältimiseks ise sõidukit üle vaadata.

Noorem põlvkond on müüjate suhtes umbusklikum. Võrreldes 35–44-aastastega, kellest 30,3% usaldab automüüjaid, usaldab 25–34-aastastest inimestest automüüjaid ainult 17,9%. Võimalik, et Y-põlvkond on rohkem teadlik autopettustest ja võimalikest kahjudest, mida halvas seisukorras sõiduk neile kaasa võib tuua.

„Noorem põlvkond on samuti rohkem harjunud ostma asju internetist. Üldjuhul saavad ostjad kasutatud asja tagastada, kui see ei vasta ootustele või sellel esineb defekte. Kasutatud autode ostmisel pole mõnes riigis olukord aga sama ning kogu tagastamise protsess on hulga keerulisem. Võib-olla mõjub see usaldusele õõnestavalt,“ arvab Matas Buzelis.

Allikas: carVertical