Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Saksamaa ei õpi

-
22.10.2022
Saksa lipp
© Scanpix

Saksamaa ei õpi. Vene sõltuvusest minnakse veelgi suuremasse hiinasõltuvusse. Hiina ettevõte soovib investeerida Saksamaa suurimasse sadamasse. Kuus ministeeriumi hoiatavad, kuid kantsler Scholz näib olevat veendunud.

Hiina Cosco kontserni kavandatavad aktsiad Hamburgi konteinerterminalis on üks Saksamaa valitsuse vaidlusküsimusi. Neid plaane kritiseerivad majandusminister Robert Habeck (rohelised) ja turvateenistused, neid toetab Olaf Scholzi advokaadibüroo, kes lisaks teatab novembris toimuvast äridelegatsiooniga reisist Hiinasse – kirjutas ntv portaal.

Peking vaatab Hamburgi poole. Hiina laevafirma Cosco soovib investeerida Saksamaa suurimasse konteinersadamasse Hamburgis, et saaks “sinna koondada oma kaubavood”. Hiina Cosco kavandatav sisenemine Hamburgi sadamaoperaatori HHLA terminali “tekitab ärevust ja tekitab muret, et ettevõte võib omandada turgu valitseva seisundi.”

“Cosco pole tavaline laevafirma nagu Taani Maersk, vaid üks tähtsamaid riigiettevõtteid Hiinas. See on peamiselt instrument Pekingi käes,” selgitab Mercatori Instituudi hiinauuringute ekspert Jacob Gunter.

“Ettevõte, mis on otseselt valitsuse poolt mõjutatud, peab aitama saavutada kommunistliku partei strateegilisi eesmärke,” lisab ta.

Nagu ntv meenutab, lepiti ligi aasta tagasi kokku, et Cosco Shipping Ports Limited (CSPL) võtab enda alla 35 protsenti. Hamburgi CTT terminali aktsiad.

Gunteri sõnul muutub Hamburgi sadam selle sammuga üha enam Coscost sõltuvaks ja probleeme võib tekkida teistel laevafirmadel.

“Paljud neist võidakse äritegevusest kõrvaldada, kuna nad ei suuda Coscoga võrrelda suuruse, hindade ja valitsuse toetuste poolest. Lisaks ei lähtu Hiina riigile kuuluv ettevõte, investeerides Saksamaa infrastruktuuri, mitte niivõrd kasumi suurendamisest, kuivõrd soovist oma turuosa maksimeerida,” selgitab ekspert.

Saksa meedia (NDR ja WDR) on juba teatanud, et advokaadibüroo soovib kuue ministeeriumi muredest hoolimata kinni pidada Hiina laevafirma kavandatud sisenemisest Hamburgi.

“Majandusministeerium soovib selle plaani tagasi lükata, kuna tegemist on kriitilise infrastruktuuriga ja Hiina ettevõtte osalemine võib tekitada “väljapressimispotentsiaali”,” annab ntv teada, rõhutades, et ka põhiseaduse kaitse amet ja föderaalne luureteenistus hoiatasid Hamburgi terminali aktsiate müümise eest Hiina riigiettevõttele.

“Leping ei tekitaks mitte ainult majandusriski, vaid ka riigi julgeolekuriski, sealhulgas spionaažiohtu,” hoiatab Gunter.

“Investeeringute ülevaate raames uurib föderaalvalitsus praegu, kas riigi julgeolekut ähvardab oht,” manitseb ntv. Sadamaoperaatori (HHLA) väitel ei ole investeeringu heakskiitmise vastu objektiivseid põhjuseid, kuna Coscol “ei ole juurdepääsu sadamale ega strateegilisele oskusteabele” ning tal ei ole terminali ainuõigusi.